راه و شهرسازیمجله خبری

پلاسکوی جدید با هزینه ۴۰۰ میلیارد تومان ساخته شد

به گزارش ساختمان آنلاین:  پرویز فتاح در مراسم افتتاح رسمی ساختمان جدید پلاسکو که با حضور استاندار تهران، رییس شورای شهر و وزیر سابق راه وشهرسازی در محل این ساختمان برگزار شد، افزود: هزینه های ساخت پلاسکو از ۱۷۰ میلیارد تومان به ۴۰۰ میلیارد تومان رسید.

وی افزود: با وجود اینکه بنیاد به عنوان مالک از امروز وظیفه اداره ساختمان را ندارد اما تا یکسال برای کنترل تاسیسات از قبیل آسانسور، پله های برقی و رفع مشکلات احتمالی، در ساختمان مستقر خواهیم بود.

رئیس بنیاد مستضعفان همچنین با اشاره به شهدای آتش نشان که در حادثه پلاسکو جان خود را از دست دادند، گفت: در جای جای ساختمان جدید، نام شهدای پلاسکو را درج کردیم تا برای همیشه انسانیت، رشادت و دلاوری این مردان در یادها بماند.

فتاح اضافه کرد: وجود ۶۰۰ کسبه در پلاسکو، این ساختمان را به نمادی از تولید در صنعت پوشاک تبدیل کرده بود.  این ساختمان در ۱۰۰۰ متر مربع و در ۲۰ طبقه احداث شد و سختی کار جایی بود که باید مشاعات، آسانسورها و پله‌برقی‌ها به این فضا اضافه می‌شد و در عین حال رضایت کسبه نیز مدنظر قرار می‌گرفت.

رئیس بنیاد مستضعفان با تاکید بر اینکه تمام ضوابط ایمنی در ساختمان جدید پلاسکو رعایت شده است افزود: ما برای تامین پارکینگ پلاسکو که پیش از این نیز پارکینگ نداشت، هزینه‌های ایمن‌سازی پارکینگ پروانه را متقبل شدیم و با توجه به پرداخت این هزینه از سوی بنیاد مستضعفان، ایمن‌سازی پارکینگ پروانه توسط شهرداری انجام می‌شود.

وی همچنین از آمادگی برای احداث پارکینگی جدید در ضلع شرقی ساختمان پلاسکو خبر داد و افزود: ما برای رعایت حال مردم تهران و کمک به حل مشکل ترافیکی این منطقه حاضریم زمین موسوم به پارکینگ اکبر را برای احداث یک پارکینگ مدرن و منطبق بر ضوابط شهری و قانونی اختصاص دهیم و یک پارکینگ مدرن در این زمین احداث کنیم.

رئیس بنیاد مستضعفان با اشاره به واگذاری مدیریت ساختمان پلاسکو به کسبه این ساختمان، گفت: ما به عنوان مالک ساختمان پلاسکو همزمان با آغاز سال جدید، مدیریت این ساختمان را به کسبه واگذار می‌کنیم و تا یکسال در کنار کسبه برای حل مشکلات احتمالی هستیم.

وی با تقدیر از تمامی دستگاه‌ها و سازمان‌های مرتبط با پرونده پلاسکو، گفت: در ابتدا برخی اعلام کردند بنیاد مستضعفان به عنوان مالک، مقصر حادثه پلاسکو بوده ولی حکم دادگاه نشان داد که تقصیر بنیاد، تنها ۱۶.۲ درصد بود و مابقی تقصیر بر گردن سایر دستگاه‌ها بوده است؛ این در حالی است که با توجه به این سهم تقصیر، بنیاد هیچ وظیفه‌ای برای ساخت پلاسکوی جدید نداشت ولی ما دلسوزانه برای حمایت از تولید و اشتغال، پای کار این ساختمان ایستادیم.

رئیس بنیاد مستضعفان با بیان اینکه نمای ساختمان پلاسکو، برای ایمن بودن به صورت ۲ پوسته ساخته شده است، گفت: در احداث ساختمان جدید پلاسکو سعی کردیم تا تمام مصالح به‌کار رفته در این ساختمان را از مصالح با کیفیت داخلی تامین کنیم.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا