راه و شهرسازیمجله خبری

محدودیت زمین نهضت ملی مسکن در استان‌های شمالی

به گزارش ساختمان آنلاین: رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی با اشاره به این‌که یکی از محدودیت‌های نهضت ملی مسکن در استان‌های شمالی محدودیت زمین است، اظهار کرد:‌ با روش‌های مختلف بخشی از این زمین‌ها تأمین شده است و امروز برای بخش باقی‌مانده پیگیری‌ها انجام می‌شود.

وی با اعلام این‌که در اکثر استان‌های کشور زیرساخت‌های لازم برای نهضت ملی مسکن آماده شده است، ادامه داد: آذربایجان شرقی یکی از استان‌هایی است که بخش زیادی از زیرساخت‌ها را برای شروع عملیات اجرایی واحدها مهیا کرده است؛ در این زمینه همچنین الحاقاتی به شهر همدان داشتیم و در کرمانشاه نیز در چند روز گذشته کلنگ 20 هزار واحد مسکونی به زمین زده شد.

وی با بیان اینکه “تا پایان سال برای 2.4 میلیون واحد از سه میلیون واحدی که در دستور کار داریم، زمین را آماده خواهیم کرد”، گفت: به‌صورت مداوم نیز در حال پیگیری همه استان‌ها هستیم تا در زمان تعیین‌شده سهم خود را شروع کنند.

وزیر راه و شهرسازی یادآور شد:‌ براساس توافق با شورای پول و اعتبار سهم هر واحد و استان را به‌لحاظ سقف وام اعلام کردیم، در این راستا سهم شهری مثل تهران و مرکز استان‌ها 400 میلیون و سهم روستاها 200 میلیون تومان است که به همه بانک‌ها ابلاغ شده است و بانک‌ها با تعیین اقساط 20ساله آغاز به کار کرده‌اند و تسهیلات در زمان حاضر و تا زمان پیشرفت وضعیت افزایش نخواهد داشت.

قاسمی درباره برنامه‌های حمایتی از مستأجران نیز گفت:‌ 40 هزار میلیارد تومان برای کسانی که در شرایط فعلی با مشکل مواجه هستند، به‌عنوان ودیعه مسکن اجاره‌ای پیش‌بینی شده است که در سایت وزارت راه و شهرسازی اعمال خواهد شد.

وی تأکید کرد: مردم می‌توانند بنابر نام‌نویسی‌ای که صورت می‌گیرد، تسهیلات مذکور را دریافت کنند.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا