مجله خبریراه و شهرسازی

صدور پروانه‌های ساختمانی در پروژه مسکن ملی باید سیستمی شود

رئیس انجمن انبوه‌سازان مسکن تهران گفت: با سیستمی شدن صدور پروانه‌های ساخت می توان مدارک و نقشه‌ها را آپلود کرد تا در کمتر از یک هفته مجوز صادر شود.

به گزارش ساختمان آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران، ایرج رهبر رئیس انجمن امور سازان استان تهران با اشاره با اینکه ساخت سالیانه یک میلیون واحد مسکونی به قانون تبدیل شده و منابع آن نیز از صندوق ملی مسکن پیش‌بینی شده است گفت: عدم هماهنگی‌ در اجرای  برخی از پروژه ها  را شاهد هستیم که اجرایی نشدن آن به این بخش لطمه می‌زند.

به گفته وی برای ساخت این واحدهای مسکونی تفاهم‌نامه های سه جانبه در قانون پیش بینی شده است، اما اکنون شاهدیم بانک خود را از این تفاهم جدا کرده و در عمل به تفاهم دوجانبه تبدیل شده است که به معنای عدم هماهنگی است.

رهبر گفت: هنوز با مشکل تامین زمین، ناهماهنگی بانک‌ها در مسائل مالی و همچنین ناکافی بودن آورده متقاضیان مواجه هستیم.

رئیس انجمن انبوه سازان مسکن استان تهران افزود: با سیستمی شدن صدور پروانه‌های ساخت  می توان به راحتی مدارک، نقشه‌ها و غیره را آپلود کرد تا در کمتر از یک هفته مجوز صادر شود.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا