اخبار ساختمان آنلایندیدگاهراه و شهرسازیمجله خبری

شتاب در نوسازی بافتهای فرسوده با کاهش زمان صدور مجوز ساخت

رضا شنگی با بیان مطلب فوق در گفتگو با پایگاه خبری  ساختمان آنلاین اظهار داشت: با توجه به تاکید شهردار تهران و عزم این دوره از مدیریت شهری بر رفع موانع دست و پاگیر ساخت و ساز، کاهش زمان صدور پروانه ساخت در این منطقه در دستور کار قرار گرفته است.

وی در ادامه خاطرنشان ساخت: کوتاه کردن تشریفات اداری مربوط به ساخت و ساز، مخصوصا در بافتهای فرسوده نقش بسیار کلیدی در جذب سرمایه گذاران برای مشارکت در احیای بافتهای ناکارآمد شهری دارد و بنابراین چابک سازی امور اداری ساخت و کاهش زمان صدور پروانه های ساختمانی، یک ضرورت اجتناب ناپذیر است .

شهردار منطقه 17 در همین حال دو مرحله شدن پروانه ساختمانی را اقدامی کارآمد برای کوتاه کردن مسیر صدور پروانه ساخت ارزیابی و تاکید کرد: معاونت شهرسازی و معماری شهرداری تهران، دستورالعمل دو مرحله ای شدن پروانه ساختمانی را به شهرداری های مناطق ابلاغ کرده است و و این تدبیر کارآمد، نقش بسیار موثری در کاهش مدت زمان صدور پروانه ساخت داشته است

وی با بیان اینکه در حال حاضر در منطقه 17 شهرداری تهران، صدور پروانه ساختمانی در مرحله اول، کمتر از سی روز است یادآور شد: عمده ترین زمان تطویل صدور پروانه، پس از ارجاع پرونده ها به سازمان نظام مهندسی است که برای کاهش این زمان نیز با توجه به کارگروه های تخصصی که در این زمینه تشکیل شده است، راهکارهای تخصصی برای حل این مشکل در حال بررسی است.

شهردار منطقه 17 در ادامه بر نقش برخی از عوامل فرعی و متفرقه در افزایش زمان صدور پروانه ساخت تاکید کرد و افزود: با توجه به اینکه خط راه آهن از این منطقه عبور می کند، بنابراین یکی از آیتم هایی اداری مربوط به صدور پروانه ساخت در منطقه 17، لزوم استعلام از شرکت راه آهن است، و همین مساله خود یکی از عوامل افزایش مدت زمان صدور پروانه ساخت است.

وی یادآور شد: اساسا هر منطقه شهرداری تهران، اقتضائات و شرایط محلی خاص خود را دارد و استعلام، بررسی و پاسخگویی به هریک از این موارد ، زمان بر است.

شنگی همچنین در ادامه در پاسخ به این سوال که با توجه به بسته های تشویقی ابلاغ شده ،وضعیت ساخت وساز در منطقه 17 چگونه است گفت: بسته های تشویقی ابلاغ شده و موضوعاتی که در قالب وحدت رویه در حال انجام است و همچنین با توجه به مصوبه تخفیف عوارض شهرسازی، ساخت و ساز در این منطقه شتاب گرفته است.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا