دیدگاهراه و شهرسازیصنایع ساختمانیمجله خبری

ممنوعیت صدور پروانه ساختمان در عرصه‌های در معرض خطر فرونشست

جعفر شربیانی در گفتگو با خبرنگار ساختمان آنلاین  گفت: اساسا انجام استعلامات ایمنی پیش از صدور پروانه ساختمانی یکی از موضوعات بسیار مهمی است که اجرای آن الزام آور است.چرا که مساله ایمنی با جان شهروندان ارتباط دارد .

وی اذعان داشت: تجربه نشان داده است که بعد از بروز حوادث و سوانح ساختمانینظیر پلاسکو و متروپل،واکنشهای احساسی مردم نسبت به این حوادث سبب می شود که مسایل ایمنی مرتبط با ساختمان در کانون توجهات قرار بگیرد اما با فروکش کردن این التهابات ،مجددا شرایط به روال قبل باز می گردد و به جای انجام اقدامات فنی و تخصصی ،مجددا سیکل قبلی در فرآیند مرتبط با ساخت وساز دوباره برقرار می شود.

عضو شورای شهر تهران ادامه داد: در شورای شهرتهران برای پیشگیری از حوادث و سوانح ساختمانی،مکانیزم های مختلفی طراحی شده است که ازجمله آن پیشگیری از صدور پروانه ساختمانی در مناطق ساختمانی است که درمعرض خطر فرونشست قرار دارند.

شربیانی خاطرنشان ساخت: این موضوع در کمیسیون های تخصصی درحال بررسی است و به صورت ویژه این مساله در حال رسیدگی است تا سازوکاری قانونی در این زمینه تعریف شود.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا