دیدگاهراه و شهرسازیمجله خبری

تعیین ضرب‌الاجل برای سازمان‌های مرتبط با صدور پروانه ساختمانی

حمید رضا صارمی ضمن بیان مطلب فوق در گفتگو با ساختمان آنلاین  در پاسخ به این سوال که اسفند سال گذشته در یک همایش اعلام کردید که زمان صدور پروانه ساختمانی را از اول خرداد سال جاری به دو ماه کاهش خواهید داد و آیا این وعده در زمان مقرر علمیاتی خواهد شد یا خیر گفت: شهرداری تهران به دنبال کاهش زمان صدور پروانه ساختمانی است و با این رویکرد این زمان در عمده مناطق به سمت کاهش رفته است و امیداریم که تا پایان خرداد ماه این اتفاق مشمول تمامی مناطق شود و زمان صدور پروانه ساختمانی در همه مناطق کاهش یابد .

وی از جمله دلایل اصلی طولانی شدن زمان صدور پروانه ساختمانی را پاسخ استعلامات از سوی دستگاه های مرتبط و موازی کاری آنها ارزیابی و تصریح کرد : با تدوین مصوبه ای مبنی بر تعیین ضرب الاجل دو هفته ای برای دستگاه های ذی ربط جهت پاسخ دهی به استعلامات،قطعا زمان صدور پروانه ساختمانی کاهش پیدا خواهد کرد چرا که بر اساس این مصوبه اگر نهادهای مربوطه ظرف دو هفته پاسخ استعلامات شهرداری را ندهند، شهرداری آن را به منزله پاسخ مثبت از سوی آن دستگاه قلمداد می کند و اقدامات لازم را انجام می دهد.

وی در ادامه اظهارات خود همچنین به تفاهم‌نامه‌ شهرداری با وزارت راه و شهرسازی نیز اشاره کرد و گفت : بر اساس این تفاهم نامه وزارتخانه راه اعلام کرد که در چهار سال آینده به شهرداری برای ساخت 130 هزار واحد و یا حتی بیشتر وام می‌دهد و ما در این مدت نیز همزمان فرآیند صدور پروانه را کم کردیم.

معاون شهرسازی شهرداری تهران همچنین بر ضرورت ارائه مشوق در حوزه ساخت ‌و ساز نیز تاکید کرد و خاطر نشان ساخت: با همه مشوق‌هایی که برای احیای بافتهای فرسوده تخصیص داده شده تنها ۳۰ درصد در بالارفتن آمار صدور پروانه اثر گذاری داشته است .

وی اذعان داشت: این در حالی است که مشوق طبقه باعث رشد ۷۰ درصدی شد و ما در کمیسیون ماده پنج برنامه‌هایی را ارائه کردیم که بند ۱۵ طرح تفصیلی که دو طبقه بر اساس تجمیع را حذف کرده بودند بررسی کنیم که البته این موضوع باید به صحن شورا بیاید.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا