راه و شهرسازیمجله خبری

وزیر راه: ایران در سه حوزه از جام جهانی ۲۰۲۲ قطر پشتیبانی می‌کند

به گزارش ساختمان آنلاین:  رستم قاسمی شامگاه شنبه در بدو ورود به جزیره کیش اظهار داشت: جام جهانی فوتبال یکی از رویدادهای مهم و تاثیر گذار در عرصه بین المللی است که درجریان سفر رییس جمهور کشورمان به کشور قطر، پشتیانی ایران از این رویداد در دستور کار قرار گرفته است.

وی اضافه کرد: بر اساس توافق های اولیه در سفر آیت الله رییسی به قطر و دیدار با امیر این کشور اسکان، حمل و نقل هوایی و دریایی بخشی از مسافران و گردشگران جام جهانی ۲۰۲۲ از جمله پشتیبانی های ایران از این رویداد خواهد بود.

قاسمی با بیان اینکه روزهای یکشنبه و دوم شنبه ۲۱ و ۲۲ فروردین دیدارهای مختلفی با مسوولان قطر از جمله وزیر حمل و نقل و ارتباطات این کشور انجام خواهد شد افزود: جزیره کیش نقطه تمرکز ایران در پشتیبانی از این رویداد خواهد بود اما تمام استان های ساحلی و غیر ساحلی نزدیک به آب های همیشه خلیج فارس می توانند از ایفای نقش کشورمان در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر سهیم باشند.

وی با بیان اینکه وزارت راه و شهرسازی جمهوری اسلامی و وزارت حمل و نقل و ارتباطات دولت قطر مهمترین دستگاه های متولی در همکاری برای پشتیبانی از این رویداد هستند افزود: تمام برنامه ها در داخل ایران با همکاری وزارت خانه های دیگری همچون خارجه، میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، ورزش و جوانان انجام خواهد پذیرفت.

وزیر راه و شهرسازی یادآور شد: همچنین در جریان این پشتیبانی ها حمل و نقل هوایی بخشی قابل توجهی از مسافران از جزیره کیش به دوحه و برعکس این مسیر بر عهده ایرلاین های ایرانی خواهد بود.

وزیر راه و شهرسازی جمهوری اسلامی و محمد بن حمد الهاجری سفیر کشور قطر در تهران شامگاه شنبه از طریق فرودگاه بین المللی کیش وارد این جزیره شدند.

جاسم بن سیف السلیطی وزیر حمل و نقل و ارتباطات دولت قطر نیز ظهر یکشنبه وارد جزیره کیش می شود.

آبان ماه امسال قطر میزبان مسابقات جام جهانی فوتبال است با توجه به نزدیکی کیش به این کشور استفاده از این فرصت از بهمن ماه سال ۱۳۹۹ در دستور کار سازمان منطقه آزاد کیش قرار گرفته و در این راستا مقرر شده ۵۲۰ میلیارد ریال برای توسعه زیرساخت های ورزشی جزیره کیش از جلمه استانداردسازی ۲ زمین چمن و احداث سه زمین دیگر تا مرداد ماه امسال هزینه شود.

همچنین این جزیره برای بهره گیری از جام جهانی ۲۰۲۲ قطر دارای ظرفیت هایی همچون ۵۲ هتل با ۱۹ هزار تخت، یک فرودگاه بین المللی با ظرفیت پذیرش حدود ۲ میلیون مسافر در سال، بندرگاه به وسعت ۱۱۰ هکتار با امکان ارایه خدمات مختلف مسافری و باری با اسکله با ظرفیت پذیرش شناورهای ۱۲ هزار تنی است.

فاصله جزیره کیش تا قطر ۲۷۰ کیلومتر کیلومتر است که مدت زمان مسافرت از این جزیره به دوحه با هواپیما حدود ۴۰ دقیقه و با کشتی پنج تا ۶ ساعت است.

جزیره کیش با ۹۲ کیلومتر مربع مساحت و ۴۲ هزار نفر جمعیت از توابع شهرستان بندر لنگه استان هرمزگان بوده در آب های نیلگون خلیج فارس واقع شده است.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا