مجله خبریراه و شهرسازی

وزارت راه: دولت سیزدهم خزانه زمین را خالی تحویل گرفت

دستیار ویژه وزیر راه‌ با بیان این‌که برای ساخت ۴ میلیون واحد نهضت ملی مسکن باید ابتدا زمین تامین می‌شد، گفت: دولت سیزدهم خزانه زمین را خالی تحویل گرفت.

به گزارش ساختمان آنلاین به نقل از تسنیم، روح‌الله اکبری اظهار کرد:‌برای اجرای قانون جوانی جمعیت در کشور 101 هزار واجد شرایط شناسایی شده که تاکنون برای 70 هزار و 170 نفر از واجدان شرایط زمین تأمین و به این افراد تخصیص‌ یافته است.

وی با بیان این‌که دولت قبل برای پرداخت یارانه و حق مردم مشکل داشت، ادامه داد: امروز زمین که بزرگ‌ترین دارایی دولت است در قالب طرح نهضت ملی مسکن برای خانه‌های یک‌طبقه، 2 طبقه و 3 طبقه متناسب با منطقه اهدا می‌شود.

وی با یادآوری این‌که 70 هزار زمینی که در طرح جوانی جمعیت اهدا می‌شود حدود 70 همت ارزش دارد، افزود: از -ساخت- 4 میلیون مسکن که بر عهده دولت بود ابتدا باید زمین تأمین می‌شد. همان‌طور که دولت خزانه مالی را خالی تحویل گرفته بود خزانه زمین را نیز خالی تحویل گرفته بود.

دبیر قرارگاه مسکن وزارت راه و شهرسازی بیان کرد: با همت دولت تاکنون حدود 56 هزار هکتار زمین تأمین شده که از این رقم طراحی و آماده‌سازی حدود 34 هزار هکتار انجام شده و 24 هزار هکتار به طرح نهضت ملی مسکن تخصیص‌یافته است.

وی درباره پروژه‌های نهضت ملی مسکن گفت: از چهار میلیون مسکن تاکنون دو میلیون و 283 هزار واحد در مراحل مختلف ساخت قرار گرفته و علاوه بر زمین زیرساخت‌ها نیز در حال تأمین است و مدیریت ساخت با مشارکت خود مردم در حال انجام است.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا