بورس و بازارمجلس و ارگان هامجله خبری

قرارداد دریافت وام نوسازی بیش از ۱۵ هزار واحد با بانک مسکن منعقد شد

به گزارش ساختمان آنلاین به نقل از وزارت راه و شهرسازی، «علی عسکری» درباره وضعیت ارائه تسهیلات نوسازی در بافت فرسوده شهرها توسط بانک مسکن افزود: از ابتدای اجرای طرح نوسازی بافت فرسوده از سال ۱۳۹۸ تاکنون در مجموع ۷۰ هزار و ۱۳۳ واحد برای دریافت تسهیلات نوسازی به بانک مسکن معرفی شدند که بانک با ۳۸ هزار و ۸۱۸ واحد از ابتدای اجرای طرح تاکنون به میزان ۶ هزار و ۱۷۲ میلیاردتومان قرارداد منعقد کرد.

وی درباره تعداد افراد معرفی شده و میزان تسهیلات پرداخت شده در دولت سیزدهم توسط بانک مسکن، توضیح داد: از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون ۳۹ هزار و ۱۳۳ واحد دریافت تسهیلات نوسازی در بافت فرسوده به بانک معرفی شد که بانک با ۱۵ هزار و ۴۳۲ واحد برای پرداخت تسهیلات قرارداد منعقد کرده است.

عسکری، مبلغ قرارداد منعقد شده از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون را معادل چهار هزار و ۲۷۳ میلیارد تومان عنوان کرد.

اجرای طرح نوسازی بافت فرسوده از سال ۹۸ آغاز شده است. تاکنون نزدیک به ۶ هزار محله هدف بازآفرینی شناسایی شده که در آنها حدود ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار واحد، بناهای ناپایدار و فاقد هرگونه سازه هستند. گفته می شود ۴۹ درصد واحدهای مسکونی واقع در بافت‌های ناکارآمد شهری فاقد تاب‌آوری در برابر آسیب‌ها هستند.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا