مجله خبریراه و شهرسازی

جزییات افتتاح سه هزار و ۶۴۸ واحد مسکونی در استان کرمانشاه اعلام شد

مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمانشاه، در پی افتتاح سه هزار و ۶۴۸ واحد مسکونی در استان همزمان با سراسر کشور، از تکمیل مراحل ساخت معابر و دیگر بخش‌های آن خبر داد.

به گزارش ساختمان آنلاین به نقل از ایرنا، «رامین الماسی» افزود: از سه هزار و ۶۴۹ از واحد مذکور، یک هزار و ۴۷ واحد پروژه‌ مسکن مهر، هزار و ۳۰۰ واحد روستایی، ۶۹۹ واحد در بافت فرسوده و ۶۰۲ واحد به صورت خودمالک به بهره‌برداری رسیده است.

وی تصریح کرد: واحدهای مسکن مهر در پروژه‌های لشکر ۸۱ زرهی، تلاش، ناجا و پروژه‌های مسکن مهر در شهرستان‌های هرسین و کرندغرب بود که باتوجه به نیاز در هر پروژه‌ای، آسفالت معابر و همچنین در بعضی نقاط، ساخت دیوار حایل آن در دستور کار قرار گرفته و در حال اجراست.

مدیرکل راه و شهرسازی کرمانشاه اظهار کرد: علاوه بر افتتاح هزار و ۴۷ واحد پروژه‌ مسکن مهر، بالغ بر ۲ هزار واحد دیگر از پروژه‌های مسکن مهر باقی مانده است که پیش‌بینی می‌شود در دهه فجر ۱۴۰۲ امسال به بهره‌برداری برسد و در اختیار متقاضیان قرار گیرد.

هم‌اکنون عملیات ساخت ۳۳ هزار واحد مسکن ملی در استان آغاز شده و کل سهمیه کرمانشاه در چهار سال ۱۲۰ هزار واحد است.

در ابتدای فراخوان دولت، ۲۰۰ هزار کرمانشاهی متقاضی دریافت مسکن ملی بودند که بعد از پالایش اولیه ۵۷ هزار نفر دارای شرایط اولیه تشخیص داده شدند و در حال تکمیل مدارک خود هستند.

تسهیلات اعطایی به مردم شهر کرمانشاه ۴۰۰ میلیون تومان و در شهرستان‌های استان ۳۰۰ میلیون تومان است.

گفته می‌شود حدود ۵۰۰ هکتار زمین برای طرح مسکن ملی در استان کرمانشاه مورد نیاز است.

برای دریافت مسکن ملی سه شرط اساسی وجود دارد، متقاضی نباید از سال ۱۳۵۷ یعنی ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی تا به امروز زمینی از دولت دریافت کرده باشد، از تسهیلات بانک مسکن استفاده نکرده و همچنین از پنج سال پیش تا به امروز ملکی به نام او ثبت نشده باشد.

استان کرمانشاه با ۲ میلیون نفر جمیعت دارای ۳۵ شهر و ۲ هزار و ۵۹۵ روستا است.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا