اجتماعیمجله خبری

رونمایی از 5 محصول دانش‌بنیان در شرکت سیمان تهران

به گزارش ساختمان آنلاین، مدیرعامل شرکت سیمان تهران با اعلام این خبر افزود:به همت کارشناسان این مجموعه و شرکت های دانش بنیان فعال در مرکز نوآوری شهدای سیمان تهران ،  5 محصول سیمانی با کاربردهای خاص و حائز اهمیت به تولید رسید.

مهندس حسینی با اشاره به جایگاه ایران به عنوان دومين دارنده مخازن هيدروكربني جهان و اهمیت و جایگاه صنعت نفت در اقتصاد ایران ادامه داد : روزگاری در کشور نفت‌خیز ایران از صفر تا صد عملیات اکتشاف ، تولید ، پالایش و پتروشیمی در اختیار شرکت‌های خارجی بود اما اکنون به مرزهای خودکفایی در این صنعت راهبردی نزدیک شده ایم.

وی سیمان‌کاری چاه‌های نفت و گاز  را بخش مهمی از عملیات تکمیلی حفاري چاه دانسته و با اشاره به تاثیر کیفیت سیمانکاری در افزایش طول عمر چاه نفت افزود:سیمان‌کاری را می‌توان از مهم‌ترین خدمات در طول عملیات حفاري چاه‌های نفت يا گاز دانست. عمر چاه، ميزان توليد و مدت بهره‎دهي آن به مقدار وسيعي بستگي به درجه موفقيت اين خدمات دارد. علاوه بر مسئله ايمني و كاهش هزينه در حفاری‌های خشکی و دريايي، مسئله زیست‌محیطی مربوط به مواد شيميايي به علت حفاظت سفره آب‌ها در حين و پس از حفاري از اهمیت بالايي برخوردار است.

مدیرعامل سیمان تهران این مجموعه را اولین تولیدکننده سیمان حفاری چاه نفت در خاورمیانه معرفی نمود و ادامه داد: سیمان تهران در طول 7 دهه همواره متعهد به تولید مستمر و با کیفیت این محصول بوده و در طول این مدت علاوه بر ارتقاء کیفیت سیمان های تولیدی سعی در رفع سایر نیازهای صنعت نفت در بخش سیمانکاری چاه نفت و گاز داشته است.

در سال جاری نیز با راه اندازی بخش نوآوری و فعالیت های دانش بنیان شهدای سیمان تهران ، علاوه بر تلاش در بومی سازی نیازهای صنعت سیمان ، در حوزه فرآیند سیمان کاری چاه نفت نیز اقدامات ارزشمندی صورت پذیرفته است.

محصولات دانش بنياني كه امروز توليد شده است گوياي تلاش شبانه روزي مسئولين و متخصصين سيمان تهران است كه با هدف خدمت به كشور و نظام اسلامي و بنابر دانش روز دنيا ساخته شده است. این محصولات شامل :سیمان فوق سبک ،سیمان الاستیک ،سیمان تقویت شده ،سیمان هوشمند خودترمیم شونده ، سیمان هوشمند خودحسگر  می باشند.مزایای این محصولات ، افزايش طول عمر چاه،كاهش هزينه هاي تعميرات و حفاري چاه­هاي نفت و گاز ، افزايش توليد نفت و گاز در چاه­هايي كه از اين سيمان ها استفاده می کنند ، می باشد.

دکتر الیاسی معاون سیاستگذاری و ارزیابی راهبردی معاونت علمی و فناوری رییس جمهور با ارزشمند دانستن دست آوردهای جدید شرکت سیمان تهران در حوزه دانش بنیان ، تاثیر این محصولات بر کیفیت و کمیت تولید چاههای نفت و گاز را با اهمیت دانست.

وی با تقدیر از مجموعه سیمان تهران افزود:در مسیر دستیابی به محصولات دانش بنیان آن چیزی که بیش از همه اهمیت دارد نیاز سنجی و سپس ورود خود شرکت های تولیدی و صنعتی به این عرصه می باشد.خوشبختانه امروز شاهد این مهم در شرکت سیمان تهران هستیم.

وی نسبت به تداوم این مسیر و دستیابی به موفقیت های بیشتر در نتیجه تعامل بین صنایع بزرگ همچون سیمان و نفت ابراز امیدواری کرد.

 

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا