مجله خبریراه و شهرسازی

۱۰۰ هزار واحد مسکونی مهر در دولت سیزدهم تحویل مردم شده است

دبیر قرارگاه ملی مسکن و دستیار ویژه وزیر راه و شهرسازی گفت: از ۲۴۰ هزار واحد باقی مانده مسکن مهر تاکنون ۱۰۰ هزار واحد مسکونی مهر در دولت سیزدهم تحویل متقاضیان شده است.

به گزارش ساختمان آنلاین به نقل از ایرنا، روح الله اکبری در جمع خبرنگاران اظهار کرد: عزم دولت برای پایان کار مسکن مهر در کشور جدی است و تاکنون ۱۰۰ هزار واحد مسکونی مهر در دولت سیزدهم تحویل متقاضیان شده است.

وی افزود: در طرح نهضت ملی مسکن برای طرح‌های حمایتی مسکن شهری نرخ تسهیلات بانکی با مصوبه شورای پول و اعتبار کاهش پیدا کرده و در زمان فروش اقساطی و قسط بندی وام، مردم سود ۱۸ درصد را پرداخت می‌کنند و ما به تفاوت ۲۳ به ۱۸ به عنوان یارانه دولت پرداخت می‌شود.

وی گفت: در خصوص مسکن روستایی، خانوارهای که میل سکونت در روستاها را دارند می‌توانند از این طرح بهره مند شوند.

اکبری با اشاره به تامین زمین در روستاها برای واجدین شرایط افزود: برای این بخش یک میلیون قطعه زمین به صورت ۹۹ ساله در روستاها برای متقاضیان واجد شرایط تامین خواهد شد تا زمینه مهاجرت معکوس فراهم شود.

وی در خصوص کلیت این طرح افزود: هدف ما کاهش قیمت تمام شده مسکن و تمامی اجزای آن از جمله مصالح ساختمانی است و کاهش هزینه‌های ساخت، بیمه، مجوزها و عوارض صدور پروانه ساختمانی در دستور کار دولت و بخش عمومی غیردولتی قرار دارد.

دبیر قرارگاه ملی مسکن و دستیار ویژه وزیر راه و شهرسازی گفت: با توجه به مبحث جهش تولید با تامین ۵۰ هزار هکتار زمین شهری و حذف قیمت زمین در طرح های حمایتی طرح نهضت ملی مسکن در کشور رونق و رشد شتابان گرفته است.

دستیار وزیر راه و ‌شهرسازی در سفر به ارومیه زمین‌های ۵۷۰ خانوار در بحث حمایت از خانواده و جوانی جمعیت را اعطا کرد.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا