بورس و بازارمجله خبری

رقم‌های بزرگ برای واحدهای کوچک/کوچ اجباری از تهران!

به گزارش ساختمان آنلاین: قیمت مسکن در چند سال اخیر روی دور صعود قرار گرفته و روز به روز شاهد افزایش قیمت مسکن هستیم؛ به طوریکه در اسفند ماه سال گذشته میانگین قیمت مسکن در تهران به ۳۵میلیون تومان در هر متر مربع رسید.

وقتی قیمت مسکن در تهران افزایش یافت، یک جمله معروف را از تمام مشاوران املاک می‌شنوید؛ افزادی که می‌خواستند خانه بزرگ بخرند، مجبور شدند به خانه کوچک راضی شوند؛ کسی که خانه ۳خوابه می‌خواست یا خانه دو خوابه گرفت و یا به اجاره‌نشینی روی آورد؛ خلاصه اینکه اوضاع بر وفق مراد اقشار جامعه، خصوصا دهک‌های پایین درآمدی نچرخید.

حالا در این بین هستند عده‌ای که شرایط سخت‌تری را تجربه می‌کنند؛ اجاره‌نشینان! این افراد نه تنها دیگر از خرید خانه در تهران ناامید شده بلکه حتی برای تمدید واحد سر سال خود نیز عزا گرفته‌اند؛ با افزایش روزافزون قیمت‌های رهن و اجاره، برخی از شمال به مرکز شهر آمدند؛ مرکزنشینان به جنوب رفتند، جنوب‌نشینان نیز یا مجبور بودند به شهرهای حاشیه بروند و یا به خانه‌های کوچک‌تر راضی شوند؛ اما حالا گشت و گذاری در آگهی‌های اجاره واحدهای کوچک، برق از سر می‌پراند؛ واحدهای کمتر از ۵۰متر با اجاره‌های عجیب و میلیونی؛ نکته جالب این است که بسیاری از این واحدها حتی یک خانه کامل نیستند و تنها یک اتاقند؛ اما رهن‌هایی بالای ۳۰میلیون و اجاره‌های بالای ۲،۳میلیون تومان نیز برای این اتاق‌ها دیده می‌شود.

مثلا یکی از این خانه‌ها در مسعودیه تهران قرار گرفت؛ محله‌ای در جنوب که خانه‌هایش هم نسبت به سایر مناطق تهران ارزان است. یک خانه ۵۰متری که تنها به خانواده هم اجاره داده می‌شود و نوساز هم نیست، در این محله به قیمت ۳۵۰میلیون تومان رهن داده می‌شود.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا