اخبار ساختمان آنلایندیدگاهراه و شهرسازیمجله خبری

کاهش 50 درصدی خدمات مهندسی به دلیل سقوط پروانه‌های ساختمانی

فرشید پورحاجت در گفتگو با خبرنگار ساختمان آنلاین  اظهارداشت: با توجه به پیشران بودن صنعت ساختمان در اقتصاد کشور،رکود یا رونق این صنعت تاثیر زیادی در بخش های تولیدی و خدماتی مرتبط با این صنعت دارد .در چنین شرایطی کاهش تولید مسکن علاوه بر اینکه سبب خواهد شد که ما در آینده با افزایش و جهش قیمتها در این بازار مواجه باشیم در عین حال در حوزه خدمات مهندسی نیز شاهد کاهش 50درصدی بازار کار برای مهندسان خواهیم بود.

دبیر کانون سراسری انبوه سازان کشور خاطرنشان ساخت: سالهای سال است که خدمات مهندسی در بازار مسکن توسط مهندسان جوان ارایه می شود و این گروه به واسطه ارایه خدماتی در حوزه مهندسی شامل،طراحی،نظارت و اجراء ،معیشت و درآمد اقتصادی خود را از این حوزه کسب می کنند.

این کارشناس مسکن با تاکید بر اینکه کاهش درآمد خدمات مهندسی به کاهش درآمد سازمانهای نظام مهندسی ساختمان منجر می شود تاکید کرد: هر چند که انتظار می رود که سازمان نظام مهندسی به عنوان یک سازمان تخصصی و فنی در بخش ساختمان به دنبال درآمدزایی نباشد اما در شرایط موجود با توجه به وابستگی این سازمان به درآمد حاصل از خدمات مهندسی، کاهش درآمدهای مهندسان تحت تاثیر رکود مسکن،قطعا سبب خواهد شد که درآمدهای این سازمان کاهش چشمگیری پیدا کند.

پورحاجت اظهارداشت: به نظرمی رسد سیاستهای اشتباهی که طی این سالها در حوزه ساخت وساز دنبال شده سبب شده است که خیل عظیمی از متخصصان ، فعالان و نیروهای کار در حوزه خدمات مهندسی دچار خسران و زیان شدید شوند و البته این ضرر صرفا محدود به این گروه نمی شود و با توجه به وابستگی بسیاری از بخش های تولیدی و خدماتی به بخش مسکن نظیر کارگاههای تولید کاشی و سرامیک و ..می توان گفت تمامی صنایع وابسته به صنعت ساختمان نیز با بحران مواجه می شوند.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا