راه و شهرسازیمجله خبری

ساخت واحدهای مسکونی ۱۱طبقه در “ساصد”

به گزارش ساختمان آنلاین:  مصوبه شورای‌عالی شهرسازی و معماری به‌شرح زیر است:

شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران در جلسه مورخ 19 اردیبهشت 1401، طرح شهرسازی سایت جنگ‌افزارسازی (ساصد ـ سازمان صنایع دفاع) در چارچوب قانون انتقال پادگان‌ها را پیرو بند 9 صورت‌جلسه شماره 627 کمیسیون ماده پنج شهر تهران مورد بررسی قرارداد و با توجه به صورت‌جلسه مورخ 19 فروردین 1401 کمیته فنی شماره یک، با طرح مذکور در چارچوب زیر و به‌شرح نقشه پیوست موافقت کرد:

1 ـ بر اساس آخرین توافق  شهرداری تهران و وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح (موضوع متمم توافقنامه شماره 286724/350 مورخ 31 خرداد 1400) قدرالسهم مالک از کل عرصه به‌میزان درصد به 35 درصد معادل 59758 مترمربع خواهد بود که مجموع زیربنای احداثی در آن به‌شرح زیر مورد تأیید قرار گرفت:

*مسکونی و بخشی از خدمات مقیاس محله مورد نیاز به‌مساحت 206140 مترمربع در حداکثر 11 طبقه (در این قسمت 6848 مترمربع از خدمات پشتیبان سکونت موردنیاز جمعیت پیش‌بینی‌شده شامل فرهنگی ورزشی تأسیسات و تجهیزات شهری مذهبی و تجاری تأمین می‌شود)

*باقیمانده خدمات مقیاس محله مورد نیاز ( آموزشی و درمانی) 11588 مترمربع در حداکثر 3 طبقه

2 ـ نقشه پهنه‌بندی مصوب طرح با اعمال یک مورد اصلاح به‌شرح زیر مورد تأیید قرار گرفت:

*به‌جهت امکان تحقق فضای سبز یک‌پارچه در امتداد شمالی محور پیروزی در حداکثر مساحت ممکن، پهنه‌های G321-1 ،G321-2 و G112-1 و G111-1 به پهنه G111 (پارک عمومی) تبدیل شود.

3 ـ بنای واجد ارزش ثبتی موجود بر اساس نامه شماره 12249 / 126 / 14002 مورخ 24 بهمن 1400 اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در محدوده پارک عمومی و با رعایت ضوابط حفاظتی و با عملکرد فرهنگی تثبیت و حفظ شود، تبعاً امکان استفاده از سایر ابنیه قابل نگهداری موجود در عرصه مذکور در قالب تخصیص به فعالیت ورزشی، فرهنگی و خدماتی مرتبط فراهم خواهد بود.

4 ـ با توجه به تبعات ناشی از استقرار سکونت و فعالیت در محدوده طرح بر ترافیک معابر پیرامونی، مطالعات عارضه‌سنجی ترافیکی ناشی از اجرای طرح تهیه و به تصویب شورای ترافیک شهر تهران برسد.

همچنین مقرر شد با توجه به اهمیت پادگان دوشان‌تپه در نزدیکی این اراضی به‌عنوان یکی از مهم‌ترین زیرساخت‌های مدیریت بحران در شرق تهران تدابیر لازم جهت حفظ کارکرد باند و عدم اختلال در سطوح پروازی آن توسط وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با هماهنگی ستادکل نیروهای مسلح، سازمان پدافند غیرعامل، سازمان مدیریت بحران احصاء و به مراجع ذی‌ربط از جمله شهرداری تهران ابلاغ شود.

تبعاً در صورتی که پس از ابلاغ تدابیر مذکور، احداث بناهای 11طبقه در سهم مالک، واجد اخلال در استاندارد پروازی فرودگاه تشخیص داده شد، تعداد طبقات با حفظ سقف تراکم مورد توافق از طریق افزایش سطح اشغال بلوکهای مسکونی تعدیل می‌شود.

در اجرای ماده 42 آئین‌نامه نحوه بررسی و تصویب طرح‌های توسعه و عمران اسناد و مدارک طرح با اعمال اصلاحات به‌شرح فوق حداکثر ظرف مدت دو ماه جهت طی فرآیند ابلاغ به دبیرخانه شورای‌عالی ارسال شود.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا