راه و شهرسازیمجله خبری

واحدهای مسکونی اطراف گود حصارک باید تخلیه شود

به گزارش ساختمان آنلاین:   حشمت اله عزیزی، مدیر منطقه ۵ شهرداری کرج، در خصوص آخرین اقدامات در مورد گود ناصربخت، گفت: با دستور فرماندار کرج مبنی بر تخلیه فوری ۷۲ واحد مسکونی در اطراف گود ناصر بخت، طی هماهنگی های انجام شده، فروشگاه رفاه به عنوان مالک گود حصارک آمادگی خود را برای پرداخت مبلغ ترهین منازل جایگزین برای اهالی اعلام کرد و قسمتی از این مبلغ را هم شهرداری کرج تقبل کرده است.

وی افزود: همچنین در جلسه ای که با حضور فرماندار کرج، نماینده دادستان و اهالی محل در مسجد برگزار شد، با اهالی ۷۲ واحد گفتگویی داشتیم و حساسیت موضوع را به اهالی اعلام و از آنها خواهش کردیم تا برای مدیریت این امر و تخلیه منازل همکاری لازم را با مجموعه شهرداری داشته باشند، تا بتوانیم زودتر ۷۲ واحد را تخلیه کنیم و مالک در اسرع وقت عملیات ساخت را آغاز کند. مالک هم متعهد شد که ظرف دو سال گود را به سطح صفر خیابان برساند تا خطر رفع شود.

این مدیر شهری گفت: به دستور استاندار البرز امروز کانکسی توسط شهرداری برای تسهیل اقدامات در محل مستقر می‌شود تا اهالی بتوانند مراجعه کنند و کار زودتر پیش برود.‌

وی با اشاره به اینکه مبلغ رهن منزل جایگزین برای مالکان ۷۲ منزل مسکونی گود حصارک، تصریح  کرد: قرار است ۱۵۰ میلیون تومان برای رهن منزل به اهالی پرداخت شود که ۱۰۰ میلیون تومان از طرف مالک گود و ۵۰ میلیون تومان از سوی شهرداری پرداخت خواهد شد.

وی افزود: قرار شد مجموعه رفاه به صورت علی الحساب ۱۰۰ میلیون تومان به اهالی پرداخت کند که امروز این مبلغ به حساب شهرداری واریز می‌شود. سه میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان هم در حساب شهرداری باز گذاشته تا بتوانیم این کار را سر و سامان بدهیم.

عزیزی در مورد انتخاب منازل برای اهالی گود حصارک، گفت: ما به همه اعلام کردیم اگر خودشان جایی را در نظر دارند، برای اجاره اقدام کنیم. توسط عوامل شهرداری هم در حال پیگیری هستیم تا اگر مکان مناسبی پیدا شود، به اهالی معرفی کنیم.‌

وی به نگرانی اهالی ۷۲ واحد مسکونی اطراف گود حصارک در خصوص امنیت منازل پس از تخلیه اشاره کرد و افزود: ما به اهالی اطمینان دادیم که امنیت منازل را تعهد می کنیم به طوریکه وضعیت موجود را صورتجلسه می کنیم و در پایان کار به همان شکل به مردم تحویل می دهیم.

مدیر منطقه ۵ شهرداری کرج با بیان اینکه تخلیه منازل در مهلت دو هفته ای، ‌انجام‌ می شود، بیان کرد: این کار باید انجام شود و با توجه به تاکید معاون دادستان که در جلسه حضور داشتند و اعلام کردند، با توجه به بحرانی بودن وضعیت و جلوگیری از وقوع خطر برای اهالی، اگر کسی از تخلیه منازل  ممانعت کند، شهرداری موظف است از طریق دادستانی اقدام کند.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا