راه و شهرسازیمجله خبری

۶۵ هزار واحد بافت فرسوده در دست نوسازی است

به گزارش ساختمان آنلاین: محمد آئینی در همایش فناوری‌های صنعت ساختمان و مسکن با بیان اینکه ۶۶ هزار هکتار مساحت بافت‌های نابسامان شهری در ستاد ملی بازآفرینی مصوب شده، گفت: یک سوم مساحت شهرهای ما بافت فرسوده بوده و ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار بنای ناپایدار در کشور داریم که ۱۰ میلیون نفر در این بناها زندگی می‌کنند.

وی افزود: در این ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار واحد ناپایدار، امکان ساخت ۷.۵ میلیون واحد جدید وجود دارد بدون آنکه نیازی به الحاق اراضی جدید به شهرها باشد.

معاون وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: از دیگر شرایط نوسازی بافت‌های فرسوده امکان کوچک سازی در این بافت‌ها است اما در بافت‌هایی که قرار است جدیداً به شهر الحاق شود، باید واحدها بزرگ متراژ بوده و تا ۱۰۰ متر احداث شود.

آئینی افزود: تاکنون ۲۱۰ هزار بنای ناپایدار تخریب و به جای آن ۶۷۰ هزار واحد جدید ساخته شده است. همچنین ۳۰ هزار مالک واحدهای ناپایدار و فرسوده را تاکنون به بانک عامل بخش مسکن برای دریافت تسهیلات معرفی کرده‌ایم.

مدیر عامل شرکت بازآفرینی شهری گفت: باید سالیانه ۲۰۰ واحد نوسازی شود اما در حال حاضر ۶۵ هزار واحد فرسوده در دست نوسازی است.

معاون وزیر راه و شهرسازی با تأکید بر لزوم استفاده از فناوری‌های نوین در نوسازی بافت‌های فرسوده، تصریح کرد: از مشوق‌هایی که می‌توان به سازنده برای نوسازی این بافت‌ها ارائه داد، امکان تأمین سیمان و فولاد به صورت اقساط است.

به گفته این مقام مسئول سهم شرکت‌های دانش بنیان از نوسازی بافت‌های فرسوده تقریباً صفر است. از دانش بنیان‌ها می‌خواهیم به کمک بافت فرسوده بیایند. اگر فناوری‌های نوین بتوانند دوره ساخت بافت‌های فرسوده را از دو سال به ۶ ماه کاهش دهند، مردم متقاعد می‌شوند که ظرف ۶ ماه جابجا شده و واحدهای فرسوده نوسازی شود. همچنین صنعتی سازی کمک می‌کند تا هزینه‌های تمام شده نوسازی بافت فرسوده کاهش یابد.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا