مجله خبریبورس و بازارراه و شهرسازیمجلس و ارگان ها

ساماندهی بازار اجاره در دستور کار قرار گرفت

مشاور مسکن وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه ساماندهی بازار اجاره در دستور کار است، گفت: مقرر شد تا شهرداری‌ها و مدیران عمران شهرهای جدید ابزارهای شناسایی خانه‌های خالی را فعال کرده و دستگاه‌های خدمات‌رسان همچون برق، آب و گاز برای شناسایی این واحدها به دستگاه‌ها کمک کنند.

به گزارش ساختمان آنلاین به نقل از وزارت راه و شهرسازی، روح‌الله اکبری با اعلام برگزاری نشست شورای‌عالی مسکن استان تهران در محل استانداری در خصوص جزئیات این نشست، با اشاره به اینکه مسکن دو بال عرضه و تقاضا دارد که برای ساماندهی به آن هر دو موضوع مدنظر است، افزود: هم اکنون در تلاش هستیم تا با جهش تولید مسکن، عرضه و تولید را افزایش داده و در عین حال با مدیریت تقاضا هم در بازار خرید و فروش و هم بازار عرضه، ساماندهی بازار مسکن را رقم بزنیم.

وی اضافه کرد: با توجه به اینکه ۱۵ اردیبهشت تا ۱۵ شهریور اوج جابه‌جایی خانوارهای اجاره‌نشین است، ساماندهی بازار اجاره در دستور کار است که در نشست شورای‌عالی مسکن استان این مهم و عملیات ساماندهی بازار اجاره‌بها مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

مشاور مسکن وزیر راه و شهرسازی افزود: در این نشست موضوع ساماندهی بازار اجاره با بهره‌مندی از ابزارهای قانونی و عرضه خانه‌های خالی به بازار مسکن برای افزایش عرضه مورد تاکید قرار گرفت.

اکبری ادامه داد: همچنین مقرر شد تا شهرداری‌ها و مدیران عامل عمران شهرهای جدید ابزارهای شناسایی خانه‌های خالی را فعال کنند و دستگاه‌های خدمات‌رسان همچون برق، آب و گاز برای شناسایی واحدهای مسکونی خالی به دستگاه‌ها کمک لازم را برسانند.

وی با تاکید بر اینکه مجموعه اقدامات کمک به بازار عرضه مسکن است، توضیح داد: مقرر شده است تا فعالیت بنگاه‌های املاک غیررسمی رصد و از فعالیت آنها جلوگیری شود. زیرا بخش عمده قیمت سازی‌ها توسط بنگاه‌ها و مشاوران املاک انجام می‌شود که ضروری است تا بنگاه‌های غیررسمی و متخلف در بازار مسکن شناسایی شوند و با این کار از قیمت سازی‌های غیرواقعی در بازار مسکن جلوگیری شود.

مشاور مسکن وزارت راه و شهرسازی، از جمع‌بندی این نشست به ساماندهی و شناسایی سایت‌هایی که به قیمت سازی غیرواقعی مسکن دامن می‌پردازند اشاره و بیان کرد: مقرر شد تا کنترل لازم در این خصوص انجام شود. به همین منظور ضرورت دارد تا کارشناسان بخش صنعت معدن و تجارت و استانداری تهران طبق شرح وظایف خود کنترل بازار مسکن را برعهده بگیرند.

وی گفت: این جلسه برای کنترل شیوه عملیاتی سازی کار و هماهنگی بین دستگاه‌ها تشکیل شد.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا