مجله خبریراه و شهرسازیمجلس و ارگان ها

بسته تشویقی جدید برای نوسازی بافت‌های فرسوده انعطاف پذیری دارد

مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران با تصریح اهمیت انعطاف پذیری بسته تشویقی جدید و عدم لزوم تجمیع پلاکهای ریزدانه از شهرداران استان تهران خواست در این زمینه با قدرت عمل کنند.

به گزارش ساختمان آنلاین به نقل از وزارت راه و شهرسازی، خلیل محبت خواه مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران گفت: تأمین مالی بخش مسکن، شهرسازی و بهسازی بافت‌ها باید از طریق کمک بخش خصوصی و توان مردمی محقق شود.

وی تصریح کرد: زمانی که تمامی ذینفعان بافت‌های فرسوده نسبت به سیاست تشویقی نوسازی احساس مسئولیت کنند احیای بافتهای بازآفرینی اتفاق می‌افتد، به همین دلیل علاوه بر مالکان پلاک‌های بافتهای فرسوده، توسعه گران، مدیریت شهری، شهرداران بالاخص باید به صورت گسترده وارد این طرح مهم شهری شوند.

وی افزود: طبقه تشویقی مطرح شده در این طرح یک نقطه قوت است چرا که علاوه بر ترغیب سازندگان از کوچ اقشار کم درآمد جامعه به حاشیه جلوگیری می‌کند، علاوه بر این این بافت‌ها امکانات زیرساختی دارند و این خودش بزرگترین عامل ترغیب است.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا