راه و شهرسازیمجله خبری

لزوم فعال‌سازی ستادهای نوسازی مساکن بافت فرسوده

به گزارش ساختمان آنلاین به نقل از مهر، فرهاد قلی زاده در همایش نوسازی مساکن بافت فرسوده اظهار داشت: کوتاه کردن فرآیند صدور پروانه ساختمانی و ارائه تخفیفات در عوارض پروانه و خدمات مهندسی و بهره مندی از بسته‌های تشویقی جدید ارائه شده باعث جذب سرمایه گزاران و انبوه سازان در بافت‌های فرسوده خواهد شد.

وی تاکید کرد: بسته‌های تشویقی شهرسازی در شواری عالی شهرسازی و معماری ایران مصوب و به تمام شهرداری‌ها ابلاغ شده و این امکان فراهم گشته شهرداری‌ها این مشوق‌ها را بر اساس شرایط شهر خود و پس از تصویب در کمیسیون ماده ۵، ارائه دهند.

اردشیر مدافع بهزادی سفیر نوسازی بم نیز در این نشست تاکید کرد: جلوگیری از بروز حادثه مهمترین مساله مورد تاکید است و باید قبل از بروز حادثه نسبت به نوسازی واحدهای مسکونی اقدام شود.

در راستای فرهنگ سازی و ایجاد وحدت رویه به منظور تسریع در نوسازی مساکن بافت فرسوده نشست سه روزه همزمان با سراسر کشور در شهرهای ارومیه، خوی و میاندوآب توسط شرکت بازآفرینی شهری ایران با همکاری سفیران نوسازی شهر بم برگزار شد و در این نشست بر لزوم فعال سازی ستادهای بازآفرینی شهری و نوسازی مساکن بافت فرسوده در سطح استان تاکید شد.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا