اخبار ساختمان آنلایندیدگاهراه و شهرسازیمجله خبری

حل بحران مسکن در گرو اقدامات همه جانبه حاکمیتی است

نماینده مجلس با اشاره به اینکه نظام تامین مالی پاشنه آشیل طرح نهضت ملی مسکن است، خواستار ورود ریاست جمهوری به این موضوع شد و در عین حال تاکید کرد حل بحران مسکن فراتر از توان دولتهاست و نظام حکمرانی برای حل این ابرچالش باید پیشگام باشد.

البرز حسینی، ضمن بیان مطلب فوق در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار پارلمانی پایگاه خبری ساختمان آنلاین اظهار داشت: بنده به دلیل اینکه نگاهم به موضوعات کارشناسی است، ترجیح میدهم از طرح مواضع سیاسی در حوزه مسکن اجتناب کنم، اما در عین حال تاکید دارم که مسکن طی سالهای اخیر دچار یک عقب افتادگی شده است.

وی گفت: غفلت دولتها از بخش مسکن سبب شده است که بخش مسکن به یک ابرچالش تبدیل شود در حالی که اگر این غفلت نبود، مسکن برای ما فقط در حد یک مساله بود، این در حالی است که در شرایط فعلی به یک ابرچالش تبدیل شده است.

حسینی اذعان داشت: البته به نظر من مشکل مسکن قابل حل است، چرا که نهاده های تولید مسکن شامل زمین، مصالح ساختمانی، عوامل اجرایی و همچنین نظام فنی و دانشگاهی ما از ظرفیت و توانمندی لازم برای حل بحران مسکن برخوردار هستند.

وی تصریح کرد: در این دوره، نمایندگان مجلس در حوزه تقنین، با یک نگاه همه جانبه، تلاش کرده اند که نقاط ضعف قانونی در حوزه مسکن را در قالب طرح جهش تولید مسکن مرتغع کنند.

حسینی اظهار داشت: با توجه به این ظرفیت قانونی، و با در نظر گرفتن اینکه در این قانون تمامی مولفه های تولید مسکن شامل زمین مصالح ساختمانی و… دیده شده است، بنابراین  دولت باید از این ظرفیت استفاده بهینه کند.

نماینده مجلس یادآور شد: البته یکی از پاشنه آشیلهای طرح نهضت ملی مسکن، عدم همراهی نظام مالی با این طرح است که سبب ایجاد مشکل در روند اجرای این طرح، مطابق با تکالیف قانونی شده است.

حسینی اذعان داشت: باتوجه به این امر لازم است رئیس جمهوری در این زمینه شخصا ورود کند.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا