راه و شهرسازیمجله خبری

پردیس و اندیشه ظرفیت جدید ثبت‌نام نهضت ملی را ندارند

به گزارش ساختمان آنلاین:  محمود محمودزاده درباره آخرین آمار ثبت‌نام مردان مجرد بالای ۲۳ سال سن اظهار داشت: طبق آخرین گزارش‌ها حدود ۴۱۸ هزار متقاضی مجرد در طرح نهضت ملی مسکن ثبت‌نام کرده‌اند و تا پایان سال هم امکان ثبت‌نام در تمامی شهرها وجود دارد. او درباره محدودیت انتخاب شهر برای متقاضیان تهرانی ادامه داد: متقاضیان در استان تهران می‌توانند در شهرهای جدید به غیر پردیس و شهر اندیشه ثبت‌نام‌ کنند. ظرفیت اندیشه تکمیل شده‌ است و امکان ‌پذیرش جدید وجود ندارد و همچنین در شهر جدید پردیس هم ظرفیت جدید تعریف نشده و این شهر ظرفیت ثبت‌نام‌های جدید را ندارد.

معاون وزیر راه‌وشهرسازی تاکید کرد: تنها ساکنان پردیس و اندیشه حق ثبت‌نام برای مسکن نهضت ملی در مناطق را دارند اما الزاما قرار نیست در همان شهر ثبت‌نام‌ها پوشش داده شوند و ممکن است در مرحله پالایش به دلیل عدم ظرفیت در این دو شهر، منطقه و گزینه دیگری به متقاضی ارائه شود.

محمودزاده درباره اینکه چرا در حال حاضر سایت اجازه انتخاب پردیس و اندیشه را به ساکنان تهران می‌دهد، گفت: در این مرحله از ثبت‌نام همه متقاضیان اجازه انتخاب در هر شهری را دارند چراکه هنوز مراحل احراز شرایط را طی نکرده‌اند اما توصیه می‌شود برای اینکه در مراحل بعدی اشکالی ایجاد نشود، متقاضیان توضیحات و شرایط ثبت‌نام را به دقت مطالعه کنند. او در پاسخ به این سوال که در حال حاضر ساکنان شهر تهران می‌توانند چه مناطقی را برای ثبت‌نام انتخاب کنند، ادامه داد: در حال حاضر ساکنان تهران می‌توانند شهرهای پرند، ایوانکی، هشتگرد، پاکدشت را انتخاب کنند و همچنین به زودی امکان انتخاب دو شهرک در تهران در بین گزینه‌ها اضافه خواهد شد.

معاون امور مسکن و ساختمان وزارت راه‌وشهرسازی اظهار داشت: برای تمام افراد ثبت‌نام‌کننده واجد شرایط، دولت باید زمین تامین کند به استثنای کلانشهرها که تامین زمین در این مناطق سخت است، اما اولویت تحویل مسکن نهضت ملی در شهری مانند پرند با افراد ساکن همان شهر پرند است و متقاضیان باید به این موضوع توجه داشته باشند.

محمودزاده درباره افرادی که به اشتباه شهر پردیس یا اندیشه را انتخاب کرده‌اند، گفت: متقاضیان نگران نباشند چراکه امکان اصلاح اطلاعات وجود دارد و در صورت نیاز زمان ثبت‌نام برای اصلاح اطلاعات تمدید خواهد شد. او با اشاره به آخرین گزارش از پالایش اطلاعات متقاضیان ادامه داد: پالایش اطلاعات از همان روزی که افراد ثبت‌نام کرده‌اند آغاز می‌شود و در حال حاضر پالایش بیش از سه میلیون و ۱۰۰ هزار ثبت‌نام‌کننده در کنترل سه شاخص فرم«ج»، سابقه مالکیت و وضعیت تاهل و سرپرست خانوار انجام شده و در حال انجام است.

این اطلاعات حاصل از پالایش برای کنترل شرط سوم و تایید نهایی در کارتابل ادارات کل استانی ثبت می‌شود و در نهایت واجد شرایط نهایی به بانک عامل برای دریافت تسهیلات و تشکیل پرونده معرفی خواهد شد. معاون وزیر راه‌وشهرسازی افزود: پالایش اطلاعات متقاضیان در طرح نهضت ملی مسکن روزانه در حال انجام و یک اقدام مستمر است و روزانه بر آمار افرادی که برای تشکیل پرونده به بانک معرفی می‌شوند، اضافه می‌شود.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا