راه و شهرسازیمجله خبری

ارائه خدمات فنی- مهندسی برای ساخت ۲۰ هزار واحد مسکونی نهضت ملی

به گزارش ساختمان آنلاین: از شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک، «مجید کیانپور» با اعلام اینکه توانمندی و ظرفیت‌های شرکت در خدمت پروژه‌های نهضت ملی مسکن در سراسر کشور قرار گرفته است، اظهار داشت: این شرکت همکاری اثر بخشی را همگام با سیاست‌های کلان دولت مردمی سیزدهم و نیز در راستای تاکیدات مقام عالی وزارت راه و شهرسازی در خصوص احداث سریع، ارزان و با کیفیت پروژه‌های مسکونی در طرح نهضت ملی و قانون جهش تولید مسکن با دستگاه‌های اجرایی و متولیان امر آغاز کرده است.

وی اضافه کرد: شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک  در پاسخ به نیازهای فنی کشور، همسو با سایر دست‌اندرکاران این پروژه عظیم ملی آمادگی همکاری و حضور جهادی خود را برای انجام مطالعات مکان یابی پیش از احداث و ارائه خدمات مشاوره فنی ژئوتکنیک و مقاومت مصالح به منظور تسهیل و تسریع در هدف گذاری ساخت ۴ میلیون واحد مسکونی طی ۴ سال اعلام کرده است.

کیانپور ادامه داد: شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک آمادگی دارد پاسخ فنی سریع، جهادی و استاندارد در تعامل با فعالان بخش تولید مسکن از جمله کارفرمایان، مهندسین مشاور، پیمانکاران و دستگاه‌های اجرایی مرتبط با موضوع در سراسر کشوراز جمله ادارات کل راه و شهرسازی استان‌ها، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، سازمان ملی زمین و مسکن، شرکت بازآفرینی شهری، شرکت عمران شهرهای جدید، ستاد اجرایی فرمان امام(ره) ، بنیاد مستضعفان، قرارگاههای سازندگی ، انبوه سازان و….ارائه کند.

وی توضیح داد: نسبت به انجام مطالعات اولیه مکان یابی شامل عملیات حفاری و آزمایشات صحرائی، ژئوتکنیک و مکانیک خاک و در ادامه آزمایش‌های کنترل کیفی حین اجرا شامل آزمایشات کنترل کیفیت عملیات خاکی، بتنی و آسفالتی، سنجش کیفیت مصالح مصرفی، آزمایشات کنترل جوش و غیرمخرب و…. بر اساس نیاز فنی پروژه‌های تعریف شده در طرح نهضت ملی مسکن در سراسر کشور انجام می شود.

مدیرعامل شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک با اشاره به اینکه در همین مدت کوتاه از آغاز به کار عملیات اجرایی پروژه نهضت ملی، رکورد ثبت بیشترین نمونه برداری از بتن تازه و انجام آزمایشات مربوطه را طی یک روز در استان‌های مختلف به ثبت رساندیم، تصریح کرد: هم اکنون در استان‌های قم، گلستان، کهگیلویه وبویراحمد، گیلان، اردبیل، کرمان، ایلام،چهار محال و بختیاری، آذربایجان غربی ، اصفهان و فارس اقدامات مطالعاتی، حفاری، ژئوتکنیک، کنترل عملیات بتنی و … آغاز شده و در دست اقدام است و در دیگر استان‌ها نیز با توجه به نوع پروژه و برنامه زمان بندی مد نظر در حال انجام هماهنگی برای خدمت رسانی هستیم .

کیانپور ضمن اشاره به آمار تعدادی از پروژه های در دست اقدام در استان‌ها گفت: در راستای ارائه خدمات آزمایشگاهی برای ارتقاء کیفی و افزایش طول عمر مفید پروژه‌های طرح نهضت مسکن ملی در حال حاضر خدمات خود را دراستان اصفهان برای احداث بیش از ۵ هزار واحد، آذربایجان غربی با بیش از ۲ هزار واحد، گلستان با بیش از ۷۰۰ واحد، استان اردبیل با بیش از ۷۰۰ واحد مسکونی و استان ایلام با بیش از ۸۰۰ واحد در اختیار کارفرمایان ، پیمانکاران و مهندسین مشاور این پروژه ها قرار دادیم که این موضوع با رشد چشمگیری در سایر استانها نیز در حال افزایش است .

کیانپور گفت: شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک، بخش اعظمی از توان فنی، نیروی کارشناسی و تجهیزاتی خود را در خدمت اهداف دولت سیزدهم بالاخص در طرح نهضت ملی مسکن و توسعه زیرساخت‌های حمل و نقل کشور قرار داده و تمام تلاش خود را برای کاهش هزینه‌ها، ایمن سازی و ارتقاء کیفی و همچنین افزایش طول عمر مفید این پروژه‌ها در تمامی استان‌ها به کار گرفته است.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا