راه و شهرسازیمجلس و ارگان هامجله خبری

ساخت ۴ میلیون مسکن طی ۴ سال در دو بخش ۲ میلیونی اجرایی خواهد شد

به گزارش ساختمان آنلاین:   رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی پیش از ظهر امروز در جریان سفر به استان فارس در مراسم افتتاح مرکز آموزشی، درمانی ۳۱۳ تختخوابی سیدالشهدا (ع) جهرم با ابراز امیدواری نسبت به اینکه طرح‌های بزرگ ریلی، آزادراهی و توسعه فرودگاهی که در استان فارس شروع شده، بتواند تغییری را در مسیر توسعه این استان ایجاد کند اظهار داشت: بدون شک این کار نیازمند نمایندگان محترم مردم شهرهای مختلف استان در مجلس شورای اسلامی است.

وی افزود: وزارت راه و شهرسازی امروز دو ماموریت سنگین و بسیار بزرگ را بر دوش دارد؛ یکی بحث توسعه حمل و نقل است که ما در زمینه ریلی دچار یک عقب‌ماندگی هستیم و همچنین در زمینه جاده‌ای و آزادراهی و هوایی و نیز دریایی می‌بایست کاستی‌ها را برطرف کنیم. ماموریت دوم ما هم در حوزه مسکن است که موضوع بسیار مهمی است؛ بعضی‌ها فکر می‌کنند ساخت ۴ میلیون مسکن اولا ممکن نیست و دوما ممکن است اصلاً نیاز کشور نباشد.

عضو کابینه دولت سیزدهم اضافه کرد: من در سفرهای اخیری که به کشورهای مختلف داشته‌ام، یکی از اولین سوال‌هایی که از طرف مقامات این کشورها با آن روبه‌رو شده‌ام، این بوده که این شعار و نهضتی که شما دنبال می‌کنید، آیا اصلاً تحقق‌پذیر است؟ چون خود ۴ میلیون مسکن به اندازه جمعیت بعضی از این کشورهای همسایه ماست. اولا نیاز کشور در حال حاضر بیش از ۴ میلیون واحد مسکونی در ۴ سال است. ما امروز نزدیک به ۸، ۹ میلیون نفر جمعیت مجرد داریم که نیاز اصلی آنها در زمینه ازدواج و بحث افزایش جمعیت، موضوع مسکن است که امیدوارم در این گام بزرگی که دولت برداشته و کمک‌هایی که مجلس می‌کند، و تلاش‌هایی که همکاران من در وزارت راه  و شهرسازی انجام می‌دهند، موفق باشیم.

قاسمی ادامه داد: ما در حال حاض کمتر از یک میلیون واحد مسکونی در دست اجرا داریم و برای اینکه به ۴ میلیون مسکن در ۴ سال برسیم، کار را در دو بخش دو میلیونی انجام می‌دهیم و انشاالله سال آینده به سقف دو میلیون در بخش نخست خواهیم رسید و قطعا می‌تواند برای اشتغال و رونق در کشور موثر باشد. مسکن، پیشران اقتصاد است و هزاران شغل و هزاران صنعت و کارخانه را در کنار خودش فعال خواهد کرد.

وزیر راه و شهرسازی که به استان فارس سفر کرده است، ابراز امیدواری کرد عقب‌ماندگی‌هایی که در استان فارس در این زمینه وجود دارد، با کمک استاندار و مسئولان جدیدی که در حوزه راه و شهرسازی منصوب شده‌اند، جبران شود و توسعه آن به سطح کشوری برسد.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا