مجله خبریراه و شهرسازی

آخرین وضعیت نهضت ملی مسکن اعلام شد

عضو هیات مدیره بانک مسکن آخرین وضعیت واحدهای نهضت ملی که در دست بانک مسکن است را تشریح کرد و گفت: قرارداد بیش از ۳۲۱ هزار واحد مسکونی از ابتدای طرح نهضت ملی مسکن توسط این بانک منعقد شده است.

به گزارش ساختمان آنلاین به نقل از مهر، سید محسن فاضلیان عضو هیأت مدیره بانک مسکن، گفت: هر سال سیاست‌های اعتباری در بانک توسط حوزه اعتبارات تنظیم می‌شود و پس از آن در معرض آرای بخش‌های مختلف قرار می‌گیرد. از آنجایی که تولیدکنندگان انبوه مسکن نقش مهم و کلیدی در چرخه تولید مسکن دارند به طبع باید جویای نظرات آنها هم باشیم.

فاضلیان با بیان اینکه برای کسانی که در حجم انبوه تولید مسکن می‌کنند و تکنولوژی نوین ساخت و ساز را لحاظ می‌کنند به تبع باید امکانات و تسهیلاتی متناسب داشته باشیم، گفت: باید نظر جامعه تولید کننده بخش مسکن را شنید و سیاست‌ها را به نحوی تنظیم کنیم که پاسخگوی نیازهای آنها باشد.

معاون اعتباری و عضو هیأت مدیره بانک مسکن تصریح‌کرد: ۳ عنصر تمرکز بر کاهش هزینه، افزایش سرعت ساخت همراه با افزایش کیفیت ساخت در تولید مسکن انبوه تأثیرگذار است. همه کسانی که بتوانند در جامعه انبوه سازی با کمترین هزینه و در کمترین زمان نسبت به ساخت واحدهای مسکونی اقدام کنند جایگاه ویژه‌ای را در سیاست گذاری ما در بانک خواهند داشت.

وی ادامه داد: شعار اساسی دولت هم اکنون نهضت ملی مسکن است که بانک مسکن از تمام دانش و تجربه این سال‌ها استفاده کرده است تا این مهم را به سرانجام برساند. تاکنون نیز بیش از ۳۲۱ هزار واحد مسکونی از ابتدای طرح نهضت ملی مسکن با مشارکت بانک ساخته ۱۴۰ همت قرارداد منعقد شده است.

به گفته فاضلیان عمده چالش‌های انبوه سازان که در این جلسه مطرح شد در رابطه با ساختار اجرای پروژه‌ها بود که در این راستا بر اساس طرح در دست بررسی حاتم سعی می‌شود آزادسازی مبلغ تسهیلات متناسب با نیاز پروژه در حال ساخت انجام شود. هم اکنون این سهم در ۴ مرحله پرداخت می‌شود و بر اساس بررسی‌های در دست اقدام برای انبوه سازانی که اقدام به صنعتی سازی می‌کنند بتوانیم هم مبلغ تسهیلات را افزایش دهیم هم در مدت زمان کمتری تسهیلات را پرداخت کنیم.

وی گفت: بر این اساس عموم انبوه سازان که در زمان کمتری واحد را ساخته و فروش اقساطی می‌کنند می‌توانند در دایره حمایت قرار گیرند. برای مصرف کنندگان و متقاضیان هم تسهیلاتی در اختیار قرار خواهد گرفت که در صورت نهایی شدن اعلام خواهد شد.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا