مجله خبریراه و شهرسازیصنایع ساختمانی

واحدهای ویلایی نهضت ملی مسکن “نیمه‌تمام” تحویل می‌شود

مقام مسئول ستاد اجرایی فرمان امام (ره) با اشاره به صاحبخانه شدن مردم با آورده ۴۰۰ میلیون تومانی، گفت:‌ با نظر وزارت راه و شهرسازی واحدهای ویلایی نهضت ملی مسکن "نیمه‌تمام" تحویل می‌شود.

به گزارش ساختمان آنلاین به نقل از تسنیم، محمدجواد اسماعیلی با اشاره به افتتاح 1278 واحد نهضت ملی مسکن و تحویل آنها به وزارت راه و شهرسازی، اظهار کرد:‌ در حالی اردیبهشت ماه امسال حدود 2000 واحد نهضت ملی مسکن شهر جدید پرند تحویل شد که هنوز بخشی از متقاضیان این طرح آورده خود را تکمیل نکرده‌اند.

وی با بیان این‌که حدود 2000 میلیارد تومان طلب پیمانکاران نهضت ملی مسکن پرداخت نشده است، افزود: ستد اجرایی فرمان امام (ره) در 2 فاز 100 هزار واحد نهضت ملی مسکن را در همکاری با وزارت راه و شهرسازی می‌سازد.

وی تصریح کرد:‌بر اساس برآورده‌های صورت گرفته ساخت 50 هزار واحد فاز اول 60 تا 70 هزار میلیارد تومان منابع مالی نیاز دارد.

مدیرعامل شرکت توسعه گران عمران ستاد اجرایی فرمان امام در پاسخ به این پرسش که قیمت تمام شده واحدهای نهضت ملی مسکن چه میزانی است، اضافه کرد: هزینه ساخت واحدهایی که امسال تحویل می‌شود 950 تا یک میلیارد تومان (با احتساب آورده متقاضیان و تسهیلات) خواهد بود.

اسماعیلی با یادآوری این‌که واحدها با امکانات زیربنایی و روبنایی تحویل می‌شود، گفت: این واحدها دارای پکیچ، رادیاتور، شیرآلات و … هستند و فقط کابینت آنها کار نشده که آنهم توسط متقاضیان انجام خواهد شد.

وی با بیان این‌که بخشی از 35 هزار واحد نهضت ملی مسکن (16 هزار واحد) مربوط به طرح اقدام ملی است، اظهار کرد:‌ متاسفانه در دولت قبل یعنی سال 99 و 1400 اتفاق خاصی برای این واحدها روی نداد.

وی با بیان این‌که به همین دلیل از برنامه زمانبندی ساخت واحدها عقب هستیم، افزود: پیشرفت فیزیکی واحدهای در دست ساخت حدود 44.5 درصد است.

وی در ادامه از تحویل واحدهای ویلایی نهضت ملی مسکن به‌صورت نیمه‌تمام به متقاضیان این طرح با نظر وزارت راه و شهرسازی خبر داد و گفت: در پروژه ویلایی نهضت ملی مسکن یزد، مردم اصرار داشتند نازک‌کاری واحدها را با سلیقه خود انجام دهند که به همین دلیل واحدها نیمه تمام تحویل آنها می‌شود.

وی در خصوص هزینه تمام شده ساخت واحهای نهضت ملی مسکن بیان کرد: هزینه ساخت هر مترمربع این واحدها در زمان حاضر حدود 8.5 میلیون تومان است. آورده متقاضیان با احتساب وام حدود 950 میلیون تومان است که سال آینده افزایش می‌یابد.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا