مجله خبریراه و شهرسازی

حل مشکلات زیرساختی اراضی پروژه های نهضت ملی مسکن

معاون معماری و شهرسازی وزارت راه گفت: برای اجرای پروژه‌های نهضت ملی مسکن به صورت کامل تمامی اراضی به صورت وجب به وجب از لحاظ زیر ساختی بررسی می‌شود.

به گزارش ساختمان آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران، فرزانه صادق مالاواجرد گفت: براساس قانون و طبق اعلام رئیس جمهور باید ۴ میلیون واحد مسکونی در کشور ساخته شود که بخشی از این  تولید مسکن در شهر است و بخش‌های دیگر شامل روستا، احیای بافت‌های فرسوده، مسکن خود مالکی، مشارکتی و … است. مجموع تمامی این واحد‌ها  شامل چهار میلیون واحد مسکونی می‌شود.

معاون معماری و شهرسازی مسکن  گفت: یک مصوبه شورا  اخیرا در حوزه بافت فرسوده تصویب شد که زمینه ساز افزایش  میزان پروانه‌های ساختمانی است که به گفته  معاون وزیر راه شهرسازی، صدور پروانه تفاوت معنا داری نسبت به گذشته داشت است.

او می‌گوید: تمام تلاش ما این است که مردم را به بهترین نحو ممکن صاحب زمین و یا خانه و آپارتمان کنیم دولت تمام تلاش خود را به کار گرفته است که اگر مسکنی ساخته شد بعد از یک بازه زمانی دوازده سال، مالک مجبور نشود به خاطر مشکلات زیرساختی، آن را تحویل دهد و تمام تلاش من به عنوان دبیر شورای عالی معماری و شهرسازی این بوده که وجب به وجب زمینی که تامین می‌شود، مشکل تخصصی و فنی نداشته باشد.

صادق مالواجرد گفت: نباید این اراضی  بر روی گسل، مسیل، باغات کشاورزی، اراضی درجه یک و دو نباشد. ما با پدیده فرونشست مواجه هستیم که دامن مرکز کشور ما را به طرز عجیب و غریبی گرفته است.   تمامی مناطق جنوب شهر تهران به شدت با عدد و رقم‌های عجیب و غریب درگیر پدیده فرونشست است. تمام تلاش ما این است که در دبیرخانه، وجب به وجب این اراضی را کارشناسی کنیم تا مشکلات فنی نداشته باشد.

او گفت:   برای سی هزار هکتاری که واحد‌های نهضت ملی مسکن در آن‌ها ساخته خواهد شد مکتوب از وزارت نیرو تعهد گرفته ایم که آب این مناطق را تامین کند. من می‌توانم این را به مردم بگویم که تمام سی هزار هکتاری که بررسی کردیم همه این موارد را دیده ایم، شاید بعضی اوقات تحت فشار قرار گرفته ایم، چون پاسخگویی سریع و و کمی به یک موضوع خیلی راحت است، ولی از وجب به وجب این عدد دفاع می‌کنم. می‌توانم بگویم تامین اراضی به گونه‌ای انجام شده است که این مشکلات را نداشته باشد. حالا چه زمانی این اراضی در چرخه ساخت قرار می‌گیرد و واگذاری‌های آن انجام می‌شود این‌ها موضوعاتی است که در معاونت‌های مختلف در حال بررسی است.

او گفت: تمامی اقدامات و  کار‌های فنی و کارشناسی که انجام می‌شود در نهایت باید برای مردم قابل درک و لمس باشد، یعنی مردم حس کنند بخشی از مشکلات حداقل در حوزه مسکن حل شده یا اینکه این امید را داشته باشند که حل خواهد شد. اما به هر حال موضوع مسکن چیزی نیست که امروز تصمیم بگیریم و فردا این مشکل حل شود. مسکن موضوعی نیست که تک بعدی دیده شود و بسیاری  ازموارد نظیر تورم، ارز و مشکلات خیلی زیادی به حوزه مسکن  ارتباط دارد.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا