اخبار ساختمان آنلایندیدگاهراه و شهرسازیمجله خبری

ارزان‌سازی مسکن با اجرای طرح نهضت ملی مسکن در قالب یک طبقه‌سازی

فرشید ایلاتی  کارشناس مسکن  در گفت وگو با خبرنگار  ساختمان آنلاین با اشاره به اینکه ساخت واحدهای یک طبقه و ویلایی زمینه ساز کاهش چشم گیر هزینه ها در پروژه‌های نهضت ملی  مسکن می شود گفت:  مسکن امروز به عنوان یکی از نیازهای اصلی در جامعه ایرانی مطرح است و بر همین اساس برای رفع آن باید ساخت مسکن با سرعت بالایی در کشور با توجه به شرایط تورمی اجرایی شود.
وی افزود: هر میزان که در ساخت خانه‌ها بتوانیم سرعت عمل داشته باشیم این بخش از شوک‌های تورمی نیز به همان میزان خارج می‌شود.
کارشناس حوزه مسکن با اشاره به اینکه سرعت ساخت ویلا و واحدهای یک‌طبقه به مراتب بسیار بیشتر از واحدهای آپارتمانی است افزود:  در ساخت پروژه‌های چندطبقه دیده شده که با توجه به اینکه توان مالی افراد به یک میزان نیست و آورده‌هایی که افراد دارند متفاوت است، پروژه با مشکل مالی مواجه می‌شود و ساخت آن زمان‌بر خواهد شد .
او بیان کرد: اما در واحدهای ویلایی هر فرد طبق آورده خود اقدام به ساخت مسکن کرده و پروژه خود را تا نهایی شدن ادامه می‌دهد.
کارشناس مسکن  بیان کرد: از سوی دیگر در پروژه‌های بلندمرتبه‌سازی هزینه‌های اضافی ازجمله مشاعات غیرمفید، راه‌پله و آسانسور اضافه می‌شود که پرداخت این هزینه‌ها از عهده‌ خیلی از افراد خارج است اما در مسکن‌های یک‌طبقه دیگر نیازی به چنین هزینه‌هایی نداریم و جلوی خیلی از هزینه‌های اضافه گرفته خواهد شد.
ایلاتی تصریح کرد: گاهی بیان می‌شود که ساخت خانه‌ها به صورت ویلایی هزینه زیرساخت‌ها را افزایش می‌دهد، برای این موضوع نیز پیشنهاد این است که کانال‌های تأسیسات در این پروژه‌ها در نظر گرفته شود، بدین ترتیب علاوه بر اینکه تأسیسات در یک جا متمرکز می‌شود، به دنبال آن هزینه‌های اجرا، تعمیر و نگهداری آنها نیز کمتر می‌شود.
به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا