مجله خبریراه و شهرسازی

ساخت نهضت ملی مسکن باید سرعت بگیرد

مدیرکل بازرسی، مدیریت عملکرد و حقوق شهروندان وزارت راه و شهرسازی گفت:‌ ضرباهنگ عملیات اجرایی نهضت ملی مسکن باید سرعت لازم را بگیرد.

به گزارش ساختمان آنلاین به نقل از تسنیم، حسین مذنب یادآور شد: پیرو دستور رییس‌جمهور در شورای عالی مسکن مبنی بر بازرسی از استان‌های رتبه پایین جدول اجرای نهضت ملی مسکن، ارزیابی مسکن از 10 استان انجام شد و نظر به عملکرد مثبت بازرسی‌ها با توافق وزرای راه و شهرسازی و کشور مقرر شد تا بازرسی از سایر استان‌های کشور نیز انجام شود.

مذنب یادآور شد: ارزیابی توسط تیم مشترک وزارت راه و شهرسازی متشکل از سازمان ملی زمین و مسکن، قرارگاه مسکن، معاونت شهرسازی و معماری، شرکت عمران شهرهای جدید،  بازآفرینی شهری، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و بانک مسکن با وزارت کشور متشکل از دفتر فنی وزارت کشور انجام می‌شود.

به گفته وی، مسائل و مشکلات موجود در اجرای نهضت ملی و تولید مسکن در استان‌ها اعم از تامین زمین، تسهیلات و همچنین مراحل مختلف اجرا از سوی این تیم مشترک ارزیابی و در جهت رفع موانع و مشکلات در گام نخست در شورای مسکن استان با حضور استاندار اقدام خواهد شد. چنانچه مشکلات در سطح استان حل نشوند در گام بعدی در سطح ملی مسائل طرح و پیگیری برای حل و فصل مشکلات خواهد شد.

مدیرکل بازرسی، مدیریت عملکرد و حقوق شهروندان توضیح داد: چهاردهمین سفر طی دو روز به استان خوزستان انجام شد. در طی این سفر از شهرهای الوان، دزفول، اندیمشک، شهر جدید رامین و شهر جدید شیرین‌شهر و اهواز بازدید شد و مسایل متعدد استان در اجرای مسکن اعم از تامین زمین، تسهیلات و تامین خدمات زیربنایی و روبنایی بررسی و احصا شدند.

مذنب ادامه داد: در بازدیدهای انجام شده تعدادی از پروژه‌های طرح نهضت ملی مسکن برای هفته دولت قابلیت افتتاح دارند. همچنین در خصوص کمبود خدمات روبنایی در شهرهای جدید شیرین شهر و شهر جدید رامین مقرر شد تا با ارایه مشوق‌هایی به دستگاه‌های خدمات رسان برای تامین خدمات روبنایی این شهرهای جدید اعم از آموزشی، بهداشتی، امنیتی و سایر موارد همکاری تقویت شود تا هر چه سریع تر سکونت در این شهرها رونق بیشتری پیدا کند.

وی تاکید کرد: باید ضرباهنگ عملیات اجرایی طرح نهضت ملی مسکن در استان خوزستان سرعت بگیرد.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا