مجله خبریراه و شهرسازی

آواربرداری در خوی آغاز شد

رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: عملیات آواربرداری واحدهای خسارت دیده در جریان زلزله شب گذشته خوی آغاز شده و ظرف یکی دو روز آینده میزان کل خسارات را اعلام می‌کنیم.

به گزارش ساختمان آنلاین به نقل از ایسنا، اکبر نیکزاد اظهار کرد: به دنبال زلزله ۵.۹ ریشتری شب گذشته‌ی شهرستان خوی در آذربایجان غربی، اکیپ‌های امدادی بنیاد مسکن در کنار تیم‌های امداد و نجات هلال احمر در تلاش هستند تا به زلزله‌زدگان عزیز خدمات ارایه کنند.

وی افزود: هم‌اکنون فرآیند تعیین خسارت توسط بنیاد مسکن به صورت خانه به خانه در حال انجام است و همزمان عملیات آواربرداری آغاز شده است.

رییس بنیاد مسکن تاکید کرد: ظرف یکی دو روز آینده میزان کل خسارات وارده به واحدهای تخریب شده و نیازمند تعمیر مشخص و به ستاد حوادث غیرمترقبه اعلام می‌کنیم. پس  از آن روند تکمیل  پرونده‌ها آغاز می‌شود.

وی درباره مبلغ تسهیلات به واحدهایی که تحت تاثیر زلزله قرار گرفته‌اند گفت: مبلغ وام توسط دولت مصوب می‌شود و هنوز چیزی در این زمینه مشخص نیست. وزیر کشور پیشنهاد میزان وام را به هیات دولت می‌برد و در آن‌جا به تصویب می‌رسد.

بنابراین گزارش، زلزله‌ای به بزرگی ۵.۹ ریشتر در ساعت ۲۱ و ۴۴ دقیقه شنبه ۸ بهمن شهرستان خوی را برای چندمین بار در طول یک ماه گذشته لرزاند. این زلزله در عمق هفت کیلومتری از سطح زمین رخ داده و در مناطق مختلفی از استان‌های آذربایجان غربی و شرقی احساس شده است. تاکنون مرگ ۳ تن، مصدومیت صدها نفر و خساراتی به برخی ساختمان‌ها و منازل مسکونی گزارش شده است. شهرستان خوی در تاریخ ۲۸ دی ماه نیز زلزله‌ای ۵.۴ ریشتری را از سرگذرانده بود.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا