مجله خبریراه و شهرسازی

۹ هزار واحد نهضت ملی مسکن در کرمانشاه در دست اقدام است

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان کرمانشاه گفت: در مجموع ۹ هزار و ۱۲۲ واحد طرح نهضت تولید مسکن در شهرها و روستاهای استان در مرحله طراحی تا ساخت قرار دارد.

به گزارش ساختمان آنلاین به نقل از ایرنا، «شمس الله خدادادی »به مناسبت ۲۱ فروردین سالروز افتتاح حساب ۱۰۰ امام و تاسیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در نشست خبری با خبرنگاران افزود: در مجموع برای استان کرمانشاه در هر سال احداث ۱۰ هزار واحد مسکن در قالب این طرح تعریف شده است که در مجموع در مدت چهار سال باید ۴۰ هزار واحد مسکن در استان ساخته شود.

وی با بیان اینکه برای احداث ۱۰ هزار واحد در استان زمین مورد نیاز نیز تامین شده است اضافه کرد: در استان کرمانشاه ۴۰ هزار متقاضی این طرح وجود دارد که تاکنون ۱۲ هزار واحد تایید نهایی شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان کرمانشاه اضافه کرد: خوشبختانه زمین مورد نیاز اجرای طرح نهضت تولید مسکن در استان کرمانشاه به میزان مورد نیاز تامین شده و تنها در شهرستان های گیلان غرب و روانسر با کمبود زمین مواجه هستیم که در حال رایزنی برای تامین مسکن این شهرستان ها نیز هستیم.

هزینه ساخت هر مترمربع مسکن بیش از ۹ میلیون تومان

خدادادی، با بیان اینکه در صورت وجود زمین کافی در هر شهرستان واحدها بصورت یک یا ۲ طبقه و در غیر اینصورت بصورت طبقاتی احداث خواهد شد ادامه داد: به طور مثال هم اکنون واحدهای مسکونی این طرح در شهرستان کنگاور به صورت ۲ طبقه و در شهر کرمانشاه به صورت هفت طبقه در حال احداث است.

وی با بیان اینکه هزینه ساخت هر متر مربع مسکن در حال حاضر کمتر از ۹ میلیون تومان نیست یادآور شد: تسهیلات بانکی در نظر گرفته شده برای اجرای این طرح در مرکز استان ۴۰۰ و در شهرستان ها ۳۰۰ میلیون تومان با کارمزد ۱۸ درصد تعیین شده است.

خدادادی، همچنین زمان مورد نیاز برای احداث این واحدها را بیش از ۲۴ ماه اعلام کرد و گفت: شهرستان های روانسر، سنقر، صحنه و گیلان غرب در حال حاضر بیشترین پیشرفت فیزیکی را در اجرای این طرح در استان دارا هستند.

متقاضیان آورده خود را در زمان تعیین شده پرداخت کنند

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان کرمانشاه بیان کرد: برای تسریع در ساخت باید متقاضی آورده شخصی خود را در هر مرحله در زمان اعلام شده پرداخت کند تا در کمترین زمان ممکن احداث و تحویل متقاضیان داده شود.

وی با اشاره به مشخصات واحدهای مسکونی ساخته شده نیز افزود: واحدهای مسکونی طرح نهضت ملی مسکن با زیربنای ۷۵ تا ۸۵ متر مربع احداث می شود که با در نظرگرفتن مشاعات به ۱۰۰ تا ۱۱۰ متر مربع می رسد که در برخی واحدها پارکینگ سرپوشیده و در برخی دیگر بصورت روباز خواهد بود.

خدادادی، ابراز امیداوری کرد با تعامل، تدبیر و همفکری با دیگر دستگاه های اجرایی مانند بانک های عامل، راه و شهرسازی، شهرداری ها، شوراهای شهر، استانداری، فرمانداری‌ها، بخشداری و دهیاری ها این طرح ملی بخوبی و در کمترین زمان ممکن اجرا و واحدهای مسکونی تحویل متقاضیان شود.

طرح نهضت ملی مسکن را دولت سیزدهم برای خانه دار کردن مردم ارائه کرد. قرار است در چارچوب آن سالانه یک میلیون واحد مسکونی ساخته و تحویل متقاضیان شود.

طبق مقررات نهضت ملی مسکن، متقاضیان با داشتن پنج شرط تاهل، سرپرست خانوار بودن و مردان مجرد ۲۳ سال به بالا، حداقل سابقه پنج سال سکونت در شهر مورد تقاضا، نداشتن مالکیت خصوصی و در نهایت عدم استفاده از امکانات دولتی از اول انقلاب در حوزه مسکن، می‌توانستند نسبت به ثبت‌نام اقدام کنند.

بر اساس این قانون، زنان خودسرپرست مشروط به داشتن حداقل ۳۵ سال سن، معلولان جسمی و حرکتی با ۲۰ سال سن می‌توانند در قانون جهش تولید مسکن (نهضت ملی مسکن) مشارکت داشته باشند.

همچنین، قانون برای سرپرستان خانوار، محدودیت سنی نگذاشته است چرا که این افراد سرپرست خانوار تعریف می‌شوند و برای قانون گذار متاهل یا سرپرست خانوار بودن ملاک است. در عین حال، زنان و مردان سرپرست خانوار که به دلیل متارکه به صورت مجردی زندگی می‌کنند و سرپرست فرزندان خود هستند خانوار تلقی شده و بدون ملاک سن می‌توانستند ثبت‌نام کنند.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا