مجله خبریراه و شهرسازی

۲ هزار و ۱۲۶ مازندرانی تسهیلات نهضت ملی مسکن را دریافت کردند

سرپرست اداره کل راه و شهرسازی مازندران گفت: تاکنون ۲ هزار و ۱۲۶ مازندرانی با پرداخت آورده اولیه ۴۰۰ میلیون ریالی و ثبت تمامی مراحل نام‌نویسی تسهیلات نهضت ملی مسکن را دریافت کردند.

به گزارش ساختمان آنلاین به نقل از ایرنا، علی دیوسالار روز دوشنبه با بیان این که، ۱۱۷ هزار نفر از شهروندان این استان برای خانه‌دار شدن در طرح نهضت ملی مسکن نام‌نویسی کردند، افزود: تاکنون از مجموع نام نویسی کنندگان صلاحیت ۲۵ هزار و ۷۲۰ نفر برای انجام فرایند اداری ساخت خانه در قالب نهضت ملی مسکن تایید شده است.

وی خاطر نشان کرد: از مجموع این تعداد تایید شده هم تا روز هفتم اسفند ماه امسال سه هزار و ۷۰۰ نفر از متقاضیان برای دریافت تسهیلات به بانک های عامل معرفی شدند.

سرپرست اداره کل راه و شهرسازی مازندران با بیان این که، فرایند تایید صلاحیت نام نویسی کنندگان طرح نهضت ملی مسکن در استان همچنان ادامه دارد، اضافه کرد: متقاضیان پس از ثبت نام اولیه و تایید ادامه انجام فرایند قانونی، باید آورده ۴۰۰ میلیون ریالی خود را به حساب وزارت راه و شهرسازی واریز کنند.

دیوسالار اضافه کرد، از تعداد نام نویسی کنندگان تاکنون ۲ هزار و ۱۲۶ نفر در استان تسهیلات نهضت ملی مسکن را دریافت کردند.

وی گفت: همچنین ۲ هزار و ۸۰۰ نفر در استان تاکنون آورده اولیه ۴۰ میلیون تومانی را به حساب وزارت راه و شهرسازی واریز کردند.

این مقام مسوول، طرح نهضت ملی مسکن را فرصت ارزشمند برای احیای بافت فرسوده عنوان کرد و گفت: متقاضیان این طرح در بافت فرسوده تسهیلات ۳۰۰ میلیون تومانی دریافت می کنند که باز پرداخت آن با نرخ سود ۹ درصد است.

سرپرست اداره کل راه و شهرسازی مازندران اضافه کرد: شهرداران استان با برنامه‌ریزی اصولی نسبت به احیای بافت فرسوده در قالب نهضت ملی مسکن اقدام کنند و فرمانداران هم نظارت های لازم را در این خصوص داشته باشند.

طرح نهضت ملی مسکن را دولت سیزدهم برای خانه دار کردن مردم ارائه کرد. قرار است در چارچوب آن سالانه یک میلیون واحد مسکونی ساخته و تحویل متقاضیان شود. سهم مازندران از این طرح سالانه ۳۸ هزار و در مجموع ۱۵۲ هزار خانه است.

طبق مقررات نهضت ملی مسکن، متقاضیان با داشتن پنج شرط تاهل، سرپرست خانوار بودن و مردان مجرد ۲۳ سال به بالا، حداقل سابقه پنج سال سکونت در شهر مورد تقاضا، نداشتن مالکیت خصوصی و در نهایت عدم استفاده از امکانات دولتی از اول انقلاب در حوزه مسکن، می‌توانستند نسبت به ثبت‌نام اقدام کنند.

بر اساس این قانون، زنان خودسرپرست مشروط به داشتن حداقل ۳۵ سال سن، معلولان جسمی و حرکتی با ۲۰ سال سن می‌توانند در قانون جهش تولید مسکن (نهضت ملی مسکن) مشارکت داشته باشند.

همچنین، قانون برای سرپرستان خانوار، محدودیت سنی نگذاشته است چرا که این افراد سرپرست خانوار تعریف می‌شوند و برای قانونگذار متاهل یا سرپرست خانوار بودن ملاک است. در عین حال، زنان و مردان سرپرست خانوار که به دلیل متارکه به صورت مجردی زندگی می‌کنند و سرپرست فرزندان خود هستند خانوار تلقی شده و بدون ملاک سن می‌توانستند ثبت‌نام کنند.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا