مجله خبریراه و شهرسازیمجلس و ارگان ها

نهضت ملی مسکن با حضور بخش خصوصی به اهداف خود خواهد رسید

نایب رییس کانون سراسری انبوه سازان با بیان اینکه طرح نهضت ملی مسکن با حضور بخش خصوصی به اهداف تعیین شده خواهد رسید، گفت: از توان فنی بخش خصوصی برای اجرایی کردن این طرح استفاده می‌شود، اما از پتانسیل مالی آن تاکنون بهره‌برداری نشده و در واقع حلقه مفقوده‌ای برای توسعه مسکن خواهد بود.

به گزارش ساختمان آنلاین به نقل از ایرنا، ایرج رهبر در مورد حضور بخش خصوصی در طرح نهضت ملی مسکن، اظهار داشت:طبق پیش‌بینی‌های صورت گرفته توان مالی متقاضیان در طرح نهضت ملی مسکن بیشتر از ۲۰۰ میلیون تومان نیست و بیشتر افراد حدود ۲۰۰ میلیون تومان برای ساخت واحدها آورده داشتند.

وی با بیان اینکه به همین منظور نشستی با وزیر راه و شهرسازی و بخش خصوصی برگزار شد، اظهار داشت: پیشنهادی که در این جلسه مطرح کردیم این بود که برای اجرای پروژه نهضت ملی مسکن، در کنار آورده مردم به هر میزان و تسهیلات بانکی، از توان بخش خصوصی نیز استفاده شود که مورد موافقت وزیر راه و شهرسازی نیز قرار گرفت.

رهبر تصریح کرد: در نهضت ملی مسکن ۲ موضوع بسیار مهم هستند که یکی زمین است که دولت در این بخش متعهد شده که زمین را تامین کند و مساله دیگر تامین منابع مالی می‌باشد که با توجه به تورم در صورتی که پروژه زمان‌بر شود، هزینه‌ها نیز افزایش خواهد یافت؛ در نتیجه قیمت تمام شده بسیار بیشتر خواهد شد.

وی ادامه داد: به همین منظور باید از توان مالی بخش خصوصی برای اجرایی کردن این پروژه به عنوان سرمایه‌گذار بهره برد و دولت نیز در مقابل زمین و یا از همان واحدهای مسکونی را در قالب تهاتر به سرمایه‌گذار واگذار کند.

نایب رییس کانون سراسری انبوه سازان کشور گفت: از توان فنی بخش خصوصی در نهضت ملی مسکن استفاده می‌شود، اما از پتانسیل مالی این بخش تاکنون بهره‌برداری نشده این در حالی است که در صورت حضور بخش خصوصی به اهداف تعیین‌شده در نهضت ملی مسکن خواهیم رسید.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا