مجله خبریراه و شهرسازیصنایع ساختمانی

تامین اجتماعی هیچ خدماتی به سازندگان مسکن نمی‌دهد

رئیس انجمن انبوه سازان مسکن و ساختمان گلستان گفت: سازندگان و انبوه سازان در قبال مبالغی که به تامین اجتماعی پرداخت می کنند تقریبا هیچ گونه خدماتی از این سازمان دریافت نمی کنند.

به گزارش ساختمان آنلاین به نقل از بازار، سید محمد مرتضوی در حاشیه جلسه هیئت مدیره انجمن انبوه سازان مسکن و ساختمان استان گلستان با سید محسن حسینی مدیر کل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری گلستان که به منظور بررسی نقش شهرداری ها در کاهش قیمت تمام شده مسکن و افزایش سرمایه گذاری در این حوزه برگزار شد، گفت: زمانی که سازنده از حق خود برای پرداخت اقساطی عوارض ساختمانی می گذرد و این مبلغ را به صورت نقدی به شهرداری می پردازد و در نهایت مشمول تخفیف از سوی این نهاد می شود، تامین اجتماعی در اقدامی غیر قانونی همچنان ۲۵ درصد بهای عوارض تعیین شده را از سازنده دریافت می کند، این در حالی است که طبق قانون در چنین شرایطی سهم تامین اجتماعی ۲۵ درصد عوارض پرداختی توسط سازنده است.

رئیس انجمن انبوه سازان مسکن و ساختمان گلستان افزود: فهمیدن این موضوع دشوار نیست اما گویا این سازمان قصد دارد متوجه این معادله ساده نباشد و همچنان روال سابق را ادامه دهد.

وی گفت: سازندگان و انبوه سازان هیچ گونه خدماتی از تامین اجتماعی دریافت نمی کنند.

وی گفت: اگر کارگری دچار حادثه شده و مصدوم شود بیمه مسئولیت پاسخگو است نه تامین اجتماعی.

مرتضوی ادامه داد: زمانیکه سرمایه گذار منابع خود را در شهری هزینه می کند اما مدیریت شهری قدر این اقدام را نمی داند نوعی تبعیض و بی عدالتی رخ داده است.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا