مجله خبریراه و شهرسازی

آغاز ساخت نخستین شهر بین‌المللی ایران در نوار ساحلی جنوب

مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید از ساخت نخستین شهر جدید بین المللی در نوار ساحلی جنوب کشور تحت عنوان شهر جدید خلیج فارس خبر داد.

به گزارش ساختمان آنلاین به نقل از تسنیم، علیرضا جعفری با یادآوری این‌که شهرهای جدید با مأموریت مدیریت جمعیت کلانشهرها برای ایجاد یک سکونتگاه مناسب با الگوی زیست ایرانی-اسلامی تلاش دارد تا اراضی بالقوه کشور را به یک محیط مناسب شهری تبدیل کند، اظهار کرد: از سوی دیگر ساخت 600هزار واحد مسکونی جدید نیز در در این دوره در دستور کار شرکت عمران شهرهای جدید قرار گرفته و در دست اقدام است.

وی با تأکید براینکه مسکن سازی متناسب با رویکرد شهرسازی در شهرهای جدید دنبال می شود، ادامه داد: صرفا به دنبال ساخت مسکن نیستیم و شهرسازی نیز در پروژه‌های ما حائز اهمیت است. دولت سیزدهم در کنار زندگی فردی و خانوادگی به زندگی اجتماعی شهروندان نیز اهمیت داده و به دنبال ارتقای کیفیت زندگی اجتماعی آن‌ها نیز است، به همین منظور پروژه‌های روبنایی و زیربنایی و همچنین آماده‌سازی اراضی همزمان با ساخت پروژه‌های مسکونی در این حوزه به جدیت مورد پیگیری قرار دارد.

وی بیان کرد: با تأکید وزیر راه و شهرسازی ایجاد دسترسی سریع، ایمن و ارزان بین شهرهای جدید و شهرهای مادر و همچنین بحث اشتغال زایی باید به ویژه در اقدامات و پروژه‌های عمرانی در این شهرها مورد توجه قرار گیرد.

معاون وزیر راه و شهرسازی بر لزوم انجام مطالعات در ابعاد گوناگون در فرآیند برنامه‌ریزی‌های توسعه شهری تأکید کرد و گفت: مطالعات حوزه اجتماعی و فرهنگی در این بخش اولویت داشته و زیربنای آن همزمان با ساخت مسکن و از ابتدا باید مدنظر قرار گیرد.

جعفری با اشاره به شناسایی 27 نقطه در نوار ساحلی کشور برای ساخت شهر و شهرک های جدید گفت: این مناطق با اهداف ارتقای اقتصاد دریا محور، پتروشیمی، مولد کشاورزی و هدایت جمعیت به نوار جنوبی انتخاب شده اند، باید با الگو و معماری جدید برمبنای زیست ایرانی-اسلامی شکل گرفته و دارای ظرفیت مناسب در حوزه اشتغال، اقتصاد و سکونتگاه با کیفیت باشند تا استقبال از آن ها طبق برنامه ریزی های انجام شده صورت بگیرد.

وی از تاسیس شهر بین‌المللی و متناسب با تجربه های جهانی برای نخستین بار در کشور خبر داد و اضافه کرد: ساخت شهر جدید خلیج فارس در زمینی به وسعت 20 هزار هکتار در شهر بندرعباس در دستور کار شرکت عمران شهرهای جدید قرار گرفته است که رویکردی بین المللی داشته و تمامی مباحث فرهنگی، هویت بخشی، دانش بنیانی و هوشمندسازی را در خود جای داده است و می تواند به خوبی توانایی جوانان ایرانی در حوزه شهرسازی را در رقابت با سایر شهرهای جهان را نشان دهد.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا