راه و شهرسازیمجلس و ارگان هامجله خبری

بذرپاش از آخرین وضعیت اجرای نهضت ملی مسکن به مجلس گزارش داد

به گزارش ساختمان آنلاین به نقل از ایرنا، علی خضریان در توضیح جلسه کمیسیون اصل نود با حضور وزیر راه و شهرسازی و معاونان این وزارتخانه به خبرنگاران گفت: به منظور بررسی آخرین وضعیت سامانه املاک و اسکان، طرح نهضت ملی مسکن و بررسی پرونده نقاط حادثه‌خیز جاده‌ها و اصلاح آن‌ها، مهرداد بذرپاش در کمیسیون اصل نود حاضر و توضیحاتی را به تفصیل درباره این موضوعات ارائه کرد.

سخنگوی کمیسیون اصل نود مجلس افزود: در موضوع سامانه املاک و اسکان با توجه به گزارش ارائه شده آخرین به روزرسانی‌ها در سامانه از سوی وزارتخانه انجام شده و تا به حال ۳ میلیون داده بر روی سایت بارگذاری شده است که شامل اطلاعات مالکان، اقامتگاه، از انواع سکونت‌گاه ها و… می‌شود و جلساتی با دستگاه‌های اجرایی، نهادها و سازمان‌های مختلف مطابق مصوبات هیأت وزیران برای کسب اطلاع از وضعیت املاک برگزار شد.

خضریان اضافه کرد: در برخی موارد شاهد عدم همکاری و یا ارائه ناقص اطلاعات از سوی برخی دستگاه‌ها هستیم که مقرر شد کمیسیون در این خصوص با توجه به توان نظارتی خود موضوع را دنبال و طی دو هفته شاخص‌های پیشرفت سامانه را تعیین کند.

وی یادآور شد: وزارت راه و شهرسازی نیز موظف شد طی دو هفته آینده فهرستی از دستگاه‌هایی که در زمینه ارائه اطلاعات درخواستی کوتاهی و یا عدم همکاری داشته‌اند با تعیین نوع اطلاعات و میزان عدم همکاری در اختیار کمیسیون قرار دهند.

این‌ نماینده مجلس تاکید کرد: همچنین مقرر شد گزارشی از آسیب‌شناسی اجرای سامانه با تعیین اختلالات و مسیر رفع آنها برای اجرای کامل سامانه به نحوی که در قانون پیش‌بینی شده در اختیار کمیسیون قرار گیرد و وزیر نیز مکلف شد مسئولی مشخص برای سامانه املاک و اسکان و متمرکز بر روی این سامانه تعیین کرده و طی یک هفته آینده ابلاغیه‌ ایشان را صادر کند.

خضریان درباره موضوع آخرین وضعیت اجرای نهضت ملی مسکن و گزارش ارائه شده توسط وزیر راه و شهرسازی نیز گفت: بذرپاش گزارش مشروحی در خصوص طرح ملی نهضت مسکن، میزان پیشرفت فیزیکی پروژه‌ها، ابزارهای اجرایی نهضت ملی مسکن اعم از ارائه زمین، تسهیلات و… ارائه کرد. همچنین هدف‌گذاری آتی این طرح نیز از دیگر موضوعات مطروحه در جلسه بود.

سخنگوی کمیسیون اصل نود مجلس با اشاره به موضوع حمل و نقل کالا و لزوم توسعه شرکت‌های بزرگ و هوشمندسازی حمل و نقل در این جلسه گفت: مقرر شد بهینه‌سازی حوزه حمل و نقل کالا و بار و حذف رانت‌ها و حذف دلال‌ها و واسطه‌گران و دریافت حق دلالی گزاف و همچنین نظارت بهتر بر مسیرهای رفت و آمد باری و رانندگان مورد توجه قرار گیرد و جلسه‌ای خاص این موضوع توسط کمیسیون و وزارتخانه تشکیل گردد تا مطالبات صنف شرکت‌های حمل و نقل کالا بررسی شود.

عضو هیأت رئیسه کمیسیون اصل نود مجلس با اشاره به موضوع نقاط حادثه‌خیز جاده‌ای نیز گفت: با توجه به اینکه پیش از این کمیسیون اصل نود جلسات مختلف و متعددی را با حضور دستگاه‌های ذیربط از جمله سازمان راهداری، راهور، اورژانس، پزشکی قانونی و وزارت صنعت برگزار کرده، در جلسه امروز وزارت راه و شهرسازی گزارشی از آخرین وضعیت دوربین‌های کنترل سرعت ارائه کرد و بحث عدم دریافت تأییدیه سلامت دوربین‌ها و عدم ثبت کد جریمه توسط برخی دوربین‌ها و یا عدم فعال بودن برخی دوربین‌ها به‌رغم نصب در جاده‌ها و عدم ثبت تخلفات جاده‌ای بررسی شد.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا