اخبار ساختمان آنلایندیدگاهراه و شهرسازیمجله خبری

وعده تسهیلات ۵۰۰ میلیون تومانی نهضت ملی مسکن از راه رسید

به گزارش خبرنگار ساختمان آنلاین برنامه طرح نهضت ملی مسکن یکی از مهم ترین برنامه ها در حوزه عمرانی و اقتصادی کشور به شمار میره که البته به نظر میرسه این روزها حال روز خوشی نداره و بسیاری از سازندگان و پیمانکاران اعلام کرده اند که روند اجرایی این طرح کند است و بسیاری از پروژه ها متوقف شده است.
این در حالی است که بسیاری از نمایندگان پیش از این اعلام کرده بودند که با حضور  بذرپاش وزیر راه وشهرسازی جدید سرعت اجرای طرح ها افزایش پیدا می کند و شاهد تسریع در روند و اجرای پروژه ها خواهیم بود اما به نظر می رسد که وزیر راه وشهرسازی جدید برنامه چندانی برای اجرای این طرح ندارد.
براساس این گزارش در حال حاضر  روند ساخت و اجرای طرح نهضت ملی مسکن با توجه به آنکه بیش از یک سال و نیم از دولت گذشته باید به پیشرفت حداقل ۴ درصدی می‌رسد اما تا به امروز تنها اراضی این پروژه ها تامین شده است حتی اراضی هم به صورت کامل تکمیل نشده است.
گفتنی است  این در حالی است که وزیر راه وشهرسازی روز گذشته در جلسه شورای ستاد هماهنگی اقتصادی اعلام کرد طرح نهضت ملی  مسکن در حال اجرا است و مطالبه اصلی دولت این است که اجرای قانون جهش تولید مسکن به سرمنزل مقصود برسد. با توجه به مشکلات پیش‌رو به‌ویژه در بخش تأمین مالی و تورم، کار این بخش سخت‌تر شده است.
وزیر راه و شهر سازی در خصوص تأمین زمین و اراضی مورد نیاز برای این هدف‌گذاری گفت: بخشی از زمین‌ها در مالکیت وزارتخانه و شهر‌های جدید است، اما مطابق قانون جهش تولید مسکن سند بخش دیگر باید به وزارت راه و شهرسازی ۴ منتقل شود.
بذرپاش با اشاره به بخش واگذاری زمین و ساخت واحد مسکونی در اجرای طرح نهضت ملی مسکن، تصریح کرد: در شهر‌های با جمعیت کم‌تر از ۲۵ هزار نفر، زمین ۲۵۰ متری و در روستا‌ها زمین ۵۰۰ متری داده می‌شود که این متراژ بسته به شرایط قابل تغییر است.
وی افزود: از سوی دیگر با ارائه تسهیلات بانکی، ساخت و ساز تقویت و افزایش خواهد یافت و انتظار می‌رود سقف وام از ۳۵۰ میلیون تومان تا ۵۰۰ میلیون اضافه و زمان بازپرداخت نیز اضافه شود تا قدرت مالی بالاتری به اشخاص برای ساخت و ساز داده شود.
براساس این گزارش با توجه به این درخواست که وزیر راه وشهرسازی ارائه کرده حال باید دید که آیا سازمان برنامه و بودجه‌ که حتی با تسهیلات ۲۰۰ میلیون تومانی مسکن روستایی موافقت نمی کرد و از سوی دیگر بانک مرکزی و هیچ یک از بانک ها  تمایلی به پرداخت تسهیلات  ۳۵۰ میلیون تومانی نداشتند آیا می توانند این تسهیلات ۵۰۰ میلیون تومانی را پرداخت کنند یا خیر و آیا با این  وعده و وعیدها این تسهیلات پرداخت می شود.
به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا