بورس و بازارراه و شهرسازیمجله خبری

طرح نهضت ملی مسکن در کرمانشاه ۱۷۰ هزار نفر اشتغال‌زایی به دنبال دارد

به گزارش ساختمان آنلاین به نقل از ایرنا، «مهرداد آهکی» با بیان اینکه در اجرای این طرح از کارگر و مهندس بومی و مصالح تولید داخل استان استفاده می‌شود، افزود: برآورد شده هزینه سالانه اقدام ملی مسکن ۱۲ هزار میلیارد تومان باشد که چنانچه در استان هزینه شود در اقتصادی و اشتغال‌زایی استان مؤثر خواهد بود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمانشاه در ادامه سخنانش گفت: باتوجه به اهتمام دولت سیزدهم برای ایجاد سرپناه برای مستأجران مقرر شد چهار میلیون واحد مسکن در چهار سال در سراسر کشور در قالب طرح ملی مسکن ساخته شود که بعد از بررسی‌ها، تصمیم بر این شد که ساخت این واحدها متقاضی محور باشد و به هر میزان که تقاضا وجود داشته باشد ساخته شود و سهمیه استان کرمانشاه ۱۱۹ هزار و ۸۵۰ نفر بود که باید در چهار سال ساخته شود.

آهکی با بیان اینکه در ثبت‌نام اولیه استان ۲۰۰ هزار نفر ثبت‌نام کردند، گفت: از شروط این طرح این است که متقاضی یا همسرش از سال ۱۳۵۸ از دولت تسهیلات مسکن دریافت نکرده باشند، در پنج سال اخیر سابقه ثبتی نداشته باشد و سابقه سکونت پنج ساله در شهر مورد تقاضا داشته باشد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمانشاه افزود: متقاضی هرگونه مدرکی دال بر سکونت در شهر مورد نظر از جمله ثبت‌نام مدرسه فرزند یا قبض آب و برق ارائه دهد قابل قبول است.

وی با اشاره به اینکه از ۲۰۰ هزار نفر متقاضی ۵۷ هزار نفر واجد شرایط بودند، گفت: در مناسبت‌های مختلف از جمله دهه فجر سامانه برای ثبت‌نام واجدان شرایط باز می‌شود.

آهکی با بیان اینکه طرح جهش ملی مسکن از آبان ماه ۱۴۰۰ به استان‌ها ابلاغ و در استان کرمانشاه از بهمن ماه وارد مرحله عملیاتی شد عنوان کرد: کارگزاران این طرح تحت نظارت دولت فعالیت می‌کنند و باید تمام ملزومات شهری در مجتمع در نظر گرفته شده پیش‌بینی شود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمانشاه با اشاره به اینکه عملیات اجرایی ۳۳ هزار واحد از سال گذشته تاکنون آغاز شده است گفت: به طور عمده کارگزار شهرهای کمتر از ۱۰۰ هزار نفر جمعیت، بنیاد مسکن و بیش از این راه و شهرسازی است.

وی با بیان اینکه به واجدان شرایط این طرح در کلانشهرها همچون کرمانشاه ۴۰۰ میلیون تومان و در سایر شهرها ۳۰۰ میلیون تومان تسهیلات پرداخت می‌شود افزود: آورده سهم متقاضی اقساط ۴۰ میلیون تومانی است.

آهکی گفت: سیاست دولت در حال تغییر به مسکن تدریجی است که از ارتفاع کم شود و حتی به صورت ویلایی دو طبقه یا سه طبقه و در قالب گروهی ساخته شود و در اراضی برای این طرح در نظر گرفته شده و تا پایان امسال تعیین تکلیف می‌شود.

وی با اشاره به اینکه برای اجرای طرح اقدام ملی مسکن نقاط ضعف و قوت مسکن مهر مدنظر قرار گرفت عنوان کرد: در طراحی این مجتمع‌ها مسائل شهرسازی و ایجاد مراکز درمانی، آموزشی، خدماتی و سایر زیرساخت‌ها براساس استانداردها در نظر گرفته شده است و کنترل کیفی اقدام ملی مسکن با دقت انجام می‌شود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمانشاه با بیان اینکه هزینه هر مترمربع این طرح چهار میلیون و ۷۰۰ هزار تومان در نظر گرفته شده بود که با تورم اکنون به ۶ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان رسیده است، گفت: از این میزان ۴۰۰ میلیون تومان در کلانشهرها و ۳۰۰ میلیون تومان در سایر شهرها وام و مابقی سهم آورده متقاضی است.

استان کرمانشاه بیش از ۲ میلیون نفر جمعیت ساکن در ۳۴ شهر و ۲ هزار و ۵۹۰ روستا دارد.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا