راه و شهرسازیمجله خبری

ساخت ۳۰۰ هزار خانه روستایی در قالب نهضت ملی مسکن

به گزارش ساختمان آنلاین به نقل از صدا و سیما، اکبر نیکزاد امروز در حاشیه بازدید از روستای ملیک ساری افزود: برنامه‌های دولت در ارتباط با ساخت خانه در مناطق روستایی و شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت از سوی بنیاد مسکن به خوبی در حال اجرا است و در کوتاه مدت مردم ایران در نقاط مختلف کشور حلاوت اجرای این طرح‌ها را خواهند چشید.

وی خاطر نشان کرد: تمامی ۴۰ هزار روستای بالای ۲۰ خانوار کشور دارای طرح هادی هستند، اما طبق قانون باید سالانه چهار هزار روستا طی ۱۰ سال طرح‌های هادی آن بازنگری شود که دولت در سال گذشته در چهار هزار و ۳۰۰ روستا این مهم را محقق کرد.

نیکزاد ادامه داد: در سال گذشته به طور متوسط ۵۰۰ میلیون تومان در هر یک از روستاهایی که بازنگری طرح هادی در آن اجرا شد، اعتبار جذب و پرداخت شد که این رقم در سال جاری به ۶۰۰ میلیون تومان افزایش یافت.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در ادامه اظهار داشت: امسال حدود سه هزار میلیارد تومان قیر برای توسعه راه روستایی کشور تخصیص یافت که به طور حتم این روند برای سال‌های آتی هم ادامه می‌یابد.

وی تصریح کرد: با توجه به اولویت رئیس جمهور به توسعه روستاهای کشور، امسال در ۲۲ منطقه سیل زده کشور در کمتر از ۱۰ روز از وقوع بحران نسبت به رفع مشکلات و اعطای تسهیلات اقدام شد.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا