اخبار ساختمان آنلایندیدگاهراه و شهرسازیمجله خبری

تاکید بر نقش بکارگیری مجریان ذی‌صلاح در کیفی‌سازی واحدهای طرح نهضت ملی مسکن

دکتر یاسین اکبری، ضمن بیان مطلب فوق در گفتگو با پایگاه خبری ساختمان آنلاین اظهارداشت: با توجه به قرارگیری کشورمان بر روی کمربند زلزله و با در نظر گرفتن عوارض جبران ناپذیر ساخت مسکن توسط افراد فاقد صلاحیت که مصداق بارز آن است ساختمان متروپل است،تولید مسکن توسط مجریای ذی صلاح بیش از پیش ضروری است ،هر چند که این الزام یکی از بایسته های قانونی است که در قانون مقررات ملی ساختمان بر روی آن تاکید شده است.

وی خاطرنشان ساخت: در عین حال با توجه به اینکه ساخت مسکن توسط مجریان ذی صلاح سبب تولید واحدهای مسکونی کیفی و با عمر مفید بالا می شود، و با در نظر گرفتن اینکه در قالب طرح نهضت ملی مسکن ،قرار است چهار میلیون واحد مسکونی ساخته شود،بنابراین بکارگیری عوامل فنی تخصصی در طرح نهضت ملی مسکن،اجتناب ناپذیر و امری الزامی است.

دکتر اکبری اذعان داشت: با توجه به تیراژ بالای تولید در طرح نهضت ملی مسکن و همچنین با در نظر گرفتن گروه های هدف این طرح که عموما از اقشار پایین درآمدی هستند و در تامین مالی با تنگناهای بیشماری مواجه هستند،بنابراین باید در ساخت این واحدها بر مبنای ملاحظات  فنی مهندسی ، دقت بالایی صورت گیرد و تلاش شود واحدهای این طرح از استانداردهای ایمنی بالایی برخوردار باشند.

وی گفت: از یک طرف ساخت وساز غیرکیفی میلیونها واحد مسکونی هم سبب هدر رفت منابع ملی کشورمان می شود و هم با توجه به اینکه بالاترین سبد خانوار در طول زندگی به بخش مسکن اختصاص می یابد ،بنابراین دولت باید تمام اهتمام خود را به خرج دهد تا واحدهای مسکونی با کیفیت و با عمر مفید بالا در طرح نهضت ملی مسکن بسازد به متقاضیان واگذار کند.

دکتر اکبری با اشاره به نقش شرکتهای سازنده در ساخت وسازهای اصولی ادامه داد: انتخاب درست پیمانکاران و شرکتهای سازنده صاحب صلاحیت پیچیدگی خاص خود را دارد و با توجه به ضمانت های بالایی که این شرکتها به عنوان حسن انجام کار متعهد می شوند، بنابراین در بلند مدت این سازوکار می تواند از بروز تخلف از سوی این شرکتها در عرصه ساخت جلوگیری کند ،بنابراین دولت باید با دقت و وسواس زیادی نسبت به انتخاب شرکتهای صاحب صلاحیت در طرح نهضت ملی مسکن اقدام کند.

مدیرعامل شرکت انبوه سازان مدرن کاسپین شمال .و نویسنده کتاب دستیار مهندس مجری در پایان خاطر نشان ساخت: بهره گیری از مجریان ذی صلاح در طرح نهضت ملی مسکن کمک شایانی به ساخت بناهای مسکونی مستحکم در طرح نهضت ملی مسکن می کند و باعث خواهد شد که دسترنج یک عمر از هموطنان ما که فاقد مسکن هستند با بروز یک زلزله احتمالی یا بلای طبیعی دیگری در کسری از ثانیه از بین نرود.

 

 

3.7/5 - (3 امتیاز)

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا