بورس و بازارراه و شهرسازیمجله خبری

تغییر کاربری اراضی برای ساخت مسکن دولتی

به گزارش ساختمان آنلاین:   وزارت راه و شهرسازی در حالی روز گذشته از قرار گرفتن اراضی مورد نیاز برای ساخت یک میلیون و ۴۰۰‌ هزار واحد مسکونی دولتی ساز در مرحله الحاق به محدوده شهر و تغییر کاربری خبر داده است که این موضوع پیش از این در قانون جهش تولید مسکن پیش بینی شده بود.

معایب توسعه افقی شهرها چیست؟

با این حال برخی کارشناسان این اقدام را به زیان شهرها دانسته و توسعه افقی شهرها از طریق الحاق به محدوده شهر و تغییر کاربری اراضی کشاورزی و باغی را منجر به بروز مشکلاتی از قبیل تخریب محیط زیست عنوان می کنند.

این در حالی است که گروه دیگری از کارشناسان نسبت به مشکلات مربوط به تامین خدمات زیربنایی و روبنایی برای حومه های فاقد امکانات شهری که قرار است ساخت و ساز واحدهای مسکونی دولتی روی آنها انجام شود، به سیاستگذار مسکن هشدار می دهند.

اراضی 2 میلیون 400 هزار واحد نهضت ملی مسکن تامین شد

با این حال روز گذشته وزارت راه وشهرسازی به نقل از متولی بخش مسکن از شناسایی اراضی دو‌ میلیون و ۴۰۰‌ هزار واحد طرح نهضت ملی مسکن- برنامه ساخت یک میلیون واحد مسکونی در سال- خبر داد و اعلام کرد: تامین اراضی یک میلیون واحد نهضت ملی مسکن با کاربری مسکونی انجام شده است و مابقی نیز در مرحله تغییر کاربری و الحاق قرار دارد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی دیروز ۱۷ بهمن ماه عملیات اجرایی بیش از ۲۰۹‌ هزار واحد طرح نهضت ملی مسکن آغاز شد.

آن طور که متولی مسکن در وزارت راه و شهرسازی به عنوان مجری برنامه ساخت یک میلیون واحد مسکونی در سال در کشور اعلام کرده است طی این مدت اراضی حدود یک میلیون واحد مسکونی طرح نهضت ملی مسکن تامین شده است که از این تعداد حدود ۲۰۰‌ هزار واحد کلنگ‌‌‌زنی می‌شود که متعاقب آن عملیات اجرایی این تعداد واحد آغاز خواهد شد.

دنیای اقتصاد

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا