بورس و بازارراه و شهرسازیمجله خبری

حذف مجردها از طرح نهضت ملی مسکن

به گزارش ساختمان آنلاین: بیات منش روز سه شنبه در جلسه شورای مسکن استان زنجان، گفت: اولویت بندی متقاضیان برای برخورداری از امتیاز واحد‌های نهضت ملی مسکن، افراد شاخص‌هایی مثل تاهل، تعداد فرزندان، سابقه ازدواج است.

او افزود: بر اساس هدف گذاری ساخت چهار میلیون واحد مسکونی در کشور، در برش استانی سهم این استان ۵۰ هزار واحد می شد، ولی به واسطه ظرفیت ها و موفقیت های استان در اجرای طرح، این رقم با افزیش ۴۰ درصدی، به ۷۰ هزار واحد افزایش یافت.

مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان با بیان اینکه ۷۰ هزار واحد سهم استان شامل همه پروژه های شهری، تعاونی، خصوصی، روستایی و بخش خصوصی و دولتی است، گفت: ۳۶ هزار واحد از این میزان واحد‌های هدف گذاری شده با تأمین زمین از سوی دولت اجرایی می شود که تا کنون از این تعداد، ۱۶ هزار و ۵۰۰ واحد در شهر‌های مختلف استان به مرحله عملیاتی و اجرای پروژه رسیده است.

بیات منش ادامه داد: ۲۰ هزار واحد مسکن روستایی نیز که بیناد مسکن متولی آن در مناطق روستایی است، بر اساس برنامه ریزی ها تا پایان دولت سیزدهم در استان ساخته می شود.

او افزود: حدود ۱۲ هزار واحد واحد مسکونی نیز قرار است توسط بخش خصوصی اجرایی شود، این آمار با توجه به آمار چهار، پنج سال گذشته که حدود چهار هزار و ۵۰۰ واحد به طور متوسط توسط بخش خصوصی در استان اجرایی شده، امری امکان پذیر و قابل تحقق است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان گفت: آنچه در نهایت محقق خواهد شد وابسته به میزان استقبال متقاضیان است.

بیات منش ادامه داد: در برخی شهر‌های کوچک استان برخلاف مرکز استان، متقاضی برای واحد‌های نهضت ملی مسکن وجود ندارد.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا