بورس و بازاردیدگاهراه و شهرسازیمجله خبری

لزوم توجه به استانداردهای بالادستی در اجرای طرح نهضت ملی مسکن

مهندس محمد ناصر زنگنه ضمن بیان مطلب فوق در گفتگو با خبرنگار ساختمان آنلاین   درباره لزوم بهره گیری از روشهای نوین صنعتی سازی در اجرای طرح نهضت ملی مسکن اظهارداشت: هر چند که صنعتی سازی هدف ارزشمندی برای پیشبرد اهداف حوزه مسکن و مخصوصا طرح نهضت ملی مسکن است و بهره گیری ازاین روشها الزام آور است اما مهمتر از روشهای صنعتی توجه به عناصر زیست محیطی و شاخص های توسعه پایدار در ساخت وسازهاست.

وی توجه به مفهوم توسعه پایدار در جوامع امروز را یادآور شد و اذعان داشت: در حال حاضر جوامع امروزی به دنبال آن هستند که در عرصه های مختلف نظیر ساخت وساز،کمترین آسیب را به محیط زیست وارد کنند و با این نگاه در طرح نهضت ملی مسکن نیز باید از این مفهوم مهم غفلت ورزیده نشود و جهت تحقق این امر ،بکارگیری مصالح قابل بازیافت که کمترین انرژی در تولید آنها به کار رفته باشد ،برای انبوه سازی مسکن باید مد نظر قرار گیرد.

مدیر عامل هوشمند سازه عنوان کرد: اگر قرار باشد دولت در یک برنامه سنگین چهار میلیون واحد مسکونی ،اجرای این هدف به منابع مالی سنگینی نیاز دارد و بنابراین برای ممانعت از دورریز سرمایه ها ،باید نگاهمان معطوف و به آینده باشد و با رویکرد توسعه پایدار،از فناوریهایی در اجرای طرح نهضت ملی مسکن استفاده کنیم که کمترین آسیب را به محیط زیست وارد کنند و در عین حال در زمان بروز حوادث طبیعی از بالاترین ایمنی برخوردار باشند.

زنگنه افزود: امیدواریم که دست اندرکاران و تصمیم گیران در اجرای طرح نهضت ملی مسکن حتما استانداردهای بالادستی را جدی بگیرند و به دور از برخوردهای سلیقه ای و فشارهای سیاسی ،بهترین قدم را در راستای اجرای طرح نهضت ملی مسکن بردارند.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا