راه و شهرسازیمجله خبری

نتیجه ثبت‌نام متقاضیان نهضت ملی مسکن دی‌ماه اعلام می‌شود

به گزارش ساختمان آنلاین:  از وزارت راه و شهرسازی، «محمود محمودزاده» از اعلام نتایج پالایش‌های ثبت‌نام طرح در دی‌ماه خبر داد و افزود: تا امروز بیش از یک میلیون و ۹۰۰ خانوار در این طرح ثبت‌نام کردند که در این مرحله در حال پالایش اطلاعات آنان هستیم.

وی بیان‌داشت: تلاش خواهیم کرد تا اوایل ماه آینده نتایج پالایش به متقاضیان واجد شرایط اعلام شود تا مراحل بعدی ثبت‌نام را طی کنند.

معاون وزیر راه و شهرسازی درباره تحویل واحدهای نهضت ملی مسکن، گفت: از آنجایی که این واحدها توسط بخش خصوصی احداث می‌شود و دولت سازنده نیست، چنان‌چه آورده متقاضیان و منابع ساخت که شامل تسهیلات بانکی و آورده متقاضی است در موعد مقرر واریز شود به‌طور حتم این پروژه‌ها می‌تواند در زمان کوتاه‌تری تحویل بشود.

محمودزاده تصریح‌کرد: پیش‌بینی وزارت راه و شهرسازی برای تحویل واحدها حداقل یک سال و نیم تا ۲ سال است.

وی با بیان اینکه از روز ۲۸ مهرماه ثبت‌نام اجرای قانون جهش تولید مسکن در سامانه جامع طرح‌های حمایتی مسکن به نشانی saman.mrud.ir در ۳۱ استان آغاز شده است، خاطرنشان‌کرد: تا پایان آذرماه امکان ثبت‌نام وجود دارد.

 پایان آبان ماه امسال ۱۶۵ هزار واحد نهضت ملی با آماده‌سازی زمین ساخت، آماده کلنگ‌زنی شد که وعده افزایش این رقم به صورت هفتگی با آماده شدن طرح‌های ساخت و تامین زمین‌های جدید داده شد.

اکنون ۲۰۷ هزار واحد آماده آغاز عملیات اجرایی است و در مجموع بیش از ۷۵۰ هزار واحد که بخشی به مشارکت بنیاد مسکن مربوط می‌شود در مراحل مختلف ساخت یا آماده شروع پروژه است.

در تهران برای ساخت واحدها تا ۴۵۰ میلیون تومان تسهیلات به خودمالکان پرداخت می‌شود و این رقم در روستاها ۲۵۰ میلیون تومان است.

کارمزد تسهیلات ساخت مسکن در واحدهای روستایی و شهری کوچک پنج درصد است.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا