راه و شهرسازیمجله خبری

۲ هزار و ۸۰۰ واحد طرح نهضت ملی مسکن خوزستان وارد فاز عملیاتی شد

به گزارش ساختمان آنلاین: حسین جنتی مدیرکل بنیاد مسکن خوزستان  بخشی از عملکرد بنیاد مسکن را در اجرای طرح نهضت ملی مسکن استان، سنددار کردن واحدهای تحت مسئولیت بنیاد و همچنین اجرای مسکن برای اقشار کم‌درآمد استان اعلام کرد.

مدیرکل بنیاد مسکن خوزستان با اشاره به اینکه سهمیه استان در سال گذشته در اجرای مسکن اقشار کم‌درآمد ۳ هزار واحد بوده است، گفت: از ۳ هزار واحد مسکونی اقشار کم‌درآمد عملیات اجرایی ۲ هزار و ۸۰۰ واحد شروع شده و ۲ هزار واحد از این تعداد در مراحل سقف و نازک‌کاری هستند. منتظر به جریان افتادن تسهیلات ۲۰۰ میلیون تومانی مسکن روستایی هستیم تا کار سرعت بگیرد.

سهیمه نهضت ملی خوزستان ۳۴۰۰ واحد

جنتی در خصوص اجرای طرح نهضت ملی مسکن نیز اعلام کرد: در طرح نهضت ملی مسکن سهم استان در اجرای طرح ۳ هزار و ۴۰۰ واحد است که در این خصوص نیز حدود ۲هزار و ۸۰۰ واحد وارد عملیات اجرایی شده است. در برنامه است تا بخش عمده‌ای از واحدهایی که آغاز شده‌اند در سال ۱۴۰۲ به بهره‌برداری برسند، اما بخشی از واحدهای طرح نهضت ملی مسکن نیز در سال جاری در برنامه بهره‌برداری قرار دارد.

احداث ۱۵۰۰ واحد مسکونی در همکاری با بنیاد مستضعفان

وی توضیح داد: در برنامه سال جاری احداث ۱۵۰۰ واحد مسکن محرومان در همکاری با بنیاد مستضفعان در برنامه قرار دارد که حدود ۶۰۰ واحد به بانک معرفی شده است و مابقی در حال تشکیل پرونده هستند.

صدور سند برای ۶۳۰۰ واحد مسکونی تحت مسئولیت بنیاد در استان

مدیرکل بنیاد مسکن خوزستان در خصوص سنددار کردن واحدهای تحت مسئولیت بنیاد اعلام کرد: سهمیه سال گذشته بنیاد مسکن استان ۶ هزار واحد بود که ۶ هزار و ۳۰۰ واحد عملیاتی شد و امسال نیز در برنامه است تا ۱۰ هزار واحد مسکونی سنددار شوند.

تخصیص ۱۰ میلیارد تومان اعتبار برای اصلاح سیل‌بندها

جنتی همچنین در خصوص تمهیدات آن اداره کل برای سیل احتمالی استان نیز اعلام کرد: سالانه بخشی از اعتبارات به بخش حوادث تخصیص می‌یابد که اخیرا نیز ۱۰ میلیاردتومان برای اصلاح و تعمیر سیل‌بندهای ایجاد شده در سال‌های گذشته اعتبار تخصیص یافته است. در برنامه است اصلاح سیل‌بندها حداکثر تا پایان سال انجام شود.

پیشنهاد افزایش ۱۵۰ میلیون تومانی تسهیلات برای تکمیل واحدهای سیل زده اندیکا و بندر‌امام(ره)

مدیرکل بنیاد مسکن خوزستان در خصوص تکمیل واحدهای سیل‌زده اندیکا و بندر‌امام(ره) نیز که در سال ۱۳۹۹ رخ داد و بخشی از واحدهای دچار تخریب و آسیب شدند، گفت: واحدهای نیازمند نوسازی از سیل اندیکا و بندر امام (ره) همگی نیمه‌کاره مانده‌اند که در این خصوص برای رفع مشکلات موجود با وزارت کشور مکاتبه انجام شده است تا افزایش تسهیلات به میزان ۱۵۰ میلیون تومان برای هر واحد آسیب‌دیده و نیازمند نوسازی انجام شود.

وی با اشاره به اینکه پیش‌تر تسهیلات ۱۳۰ میلیون تومانی به اضافه بلاعوض ۵۵ میلیون تومانی به هر واحد تعلق می گرفت، اعلام کرد: چنانچه با افزایش تسهیلات موافقت شود با رساندن تسهیلات به ۲۸۰ میلیون تومان واحدهای نیمه‌کاره سیل اندیکا و بندر‌امام(ره) تکمیل خواهند شد.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا