راه و شهرسازیمجله خبری

آغاز فرآیند اجرایی ۲۲ هزار واحد نهضت ملی مسکن در استان قزوین

به گزارش ساختمان آنلاین: سیدعلی هاشمی مدیرکل راه و شهرسازی استان قزوین درباره آخرین وضعیت پالایش ثبت‌نام متقاضیان در طرح نهضت ملی مسکن در این استان، گفت: در طرح نهضت ملی مسکن در استان قزوین حدود ۹۸ هزار ثبت‌نام داشتیم که حدود یک سوم این تعداد پالایش شده‌اند و در حال حاضر فرآیند اجرایی نزدیک به ۲۲ هزار واحد مسکونی دارد طی می‌شود.

وی عنوان کرد: برای این واحدها، پیمانکار، مشخص شده و قرارداد با پیمانکار هم منعقد شده و زمین هم تحویل داده شده است و بعضی از واحدها در مرحله اجرا هستند و بعضی هم که زمین تحویلشان شده است، در مرحله تهیه نقشه هستند. ما یک فرصت سه ماهه به پیمانکاران می‌دهیم تا این فرآیند را طی کنند.

هاشمی با پیش‌بینی افزوده شدن حداقل ۷۰۰۰ واحد دیگر تا حدود دو ماه آینده به آمار مذکور، افزود: سهمیه استان قزوین در طرح نهضت ملی مسکن ۶۱ هزار و ۹۰۲ واحد برای مدت ۴ سال است که تا دو، سه ماه آینده به میزان ۲ سالِ طرح را جمع‌بندی خواهیم کرد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان قزوین ادامه داد: زمین‌هایی که برای طرح مشخص شده، هیچگونه معارضی ندارد و از اموال سازمان ملی زمین و مسکن بوده است. سعی کرده‌ایم زمین‌ها در محدوده شهر یا چسبیده به محدوده شهر باشد. ابتکاراتی را به خرج داده‌ایم که حتی‌الامکان کمتر نیازمند خدمات زیربنایی و روبنایی باشند.

وی گفت: تقریبا در همه شهرستان‌های استان قزوین، متقاضی برای طرح نهضت ملی مسکن وجود دارد اما در ناحیه شهری مهرگان که در ۱۳ کیلومتری شهر قزوین قرار دارد، حدود ۶۰ هزار نفر ثبت‌نام کننده داشته‌ایم؛ به این دلیل که عمده جمعیت شهر قزوین در شعاع ۱۵ کیلومتری این شهر قرار دارند.

هاشمی درباره وضعیت واریز وجه متقاضیان تائیدشده در طرح نهضت ملی مسکن در استان هم با اشاره به این نکته که واقعیت این است که متقاضیان در واریز وجه کمی عقب هستند، گفت: به همین خاطر ما به‌زودی در این باره فراخوانی را صادر خواهیم کرد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان قزوین پیرامون سازندگان و انبوه‌سازان طرح هم در سطح استان، گفت: سازندگان و پیمانکاران بر اساس فراخوان انتخاب شده‌اند. برای تعدادی از واحدها هم کارگزار داشته‌ایم که بنیاد مستعضعفان، ستاد اجرایی فرمان امام (ره)، قرارگاه امام حسن (ع) و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی هستند که فرآیند انتخاب پیمانکار را خودشان انجام می‌دهند.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا