بورس و بازارراه و شهرسازیمجله خبری

وزیر راه و شهرسازی در استان البرز اعلام کرد: نهضت ملی مسکن شهر می‌سازد

به گزارش ساختمان آنلاین:  رستم قاسمی، وزیر راه و شهرسازی در جریان سفر به استان البرز، در جلسه ای که در شرکت عمران شهرهای جدید هشتگرد  باحضور برخی از نمایندگان استان و مدیر عامل شرکت عمران شهرهای جدیدبرگزار شد با اشاره به اینکه کار و اقدام بزرگی در مسکن مهر هشتگرد انجام شده است، تاکید کرد: در دوره جدید و در اجرای طرح نهضت ملی مسکن مابرخلاف اجرای طرح مسکن مهر بیشتر به سمت شهرسازی رفته ایم.

وزیر راه و شهرسازی مشکل عمده طرح های اجرا شده قبلی در بخش مسکن را در واقع رعایت نکردن موضوعات شهرسازی عنوان کرد.

قاسمی در بخش دیگری از صحبت های خود با اشاره به اینکه مسکن مهر هنوز هم مشکلاتی دارد گفت: در شهر پردیس۱۴ هزار از متقاضیان مسکن مهر هستند که دفترچه اقساط دریافت کردند و حتی  اقساط خود را در طی ۱۰ سال نیز واریز کردند اما مسکنی برای آنها احداث نشده است که باید مشکلاتی از این دست را برطرف کنیم.

وی همچنین در خصوص شهر پرند با اشاره به اینکه لازم است مردم شرایط زندگی مناسبی داشته باشند، تصریح کرد: با رئیس جمهور در خصوص رفع مشکلات زیرساختی مسکن مهر در شهرستان های استان البرز و همچنین سایرشهرها صحبت شده است و قرار شد در جلسه شورای عالی  مسکن برآوردهایی که برای تکمیل زیرساخت ها باقی مانده را تقدیم ایشان کنیم تا در این خصوص راهکارهایی را در نظر گرفته و بودجه برای  آن مصوب شود.

قاسمی تصریح کرد: مشکلاتی که درمسکن مهر بوده در طرح نهضت ملی مسکن در حال برطرف شدن است به این معنا که احداث درمانگاه، مدرسه، کلانتری و سایر خدمات عمومی همزمان با ساخت مسکن انجام خواهد شد و منابع آن در صندوق ملی مسکن پیش بینی شده است.

وزیر راه و شهرسازی همچنین در حاشیه این جلسه در پاسخ به سوال خبرنگاران گفت: قبل از هر سفر استانی جلساتی در تهران تشکیل می شود و مصوباتی برای اعتبارات آن استان تصویب می شود. برای استان البرز نیز اتفاق افتاد و سه هزار میلیارد تومان در حوزه راه برای استان البرز در سفر استانی رئیس جمهور غیر از بودجه های کشوری تصویب شده است و امیدواریم تحولی در حوزه راه سازی در استان البرز به وجود آید.

 قاسمی در پایان با اشاره به کمبودهای شهرجدید مهستان (هشتگرد) گفت:کمبودهای رفاهی مردم از جمله مدرسه، کلانتری، بیمارستان، مترو ان‌شاءالله بزودی برطرف خواهد شد.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا