راه و شهرسازیمجله خبری

فرصت 6 ماهه متقاضیان نهضت مسکن برای ساخت

به گزارش ساختمان آنلاین به نقل از ایسنا، یعقوبعلی نظری، امروز سه شنبه ۲۹ آذرماه در آیین قرعه کشی و واگذاری ۱۲۸۵ واحد مسکونی که در قالب طرح نهضت ملی مسکن در تربت حیدریه برگزار شد، از آغاز ساخت ۶۱ هزار واحد مسکونی طرح نهضت ملی مسکن در استان خبر داد.

وی خاطرنشان کرد: در ادامه تعیین تکلیف واحدهای آپارتمانی و هم واحدهایی که درحال ساخت هستند و واگذاری زمین به افراد متقاضی ساخت مسکن امروز در تربت حیدریه ۱۲۸۵ واحد تعیین تکلیف و قرعه کشی شد.

استاندار خراسان رضوی اذعان کرد: متقاضیان هر قطعه زمینی که به آنها واگذار شده را شروع به ساخت کنند و افرادی که واحد مسکونی به آنها اختصاص یافته در ساخت مشارکت کنند.

وی در ادامه با بیان اینکه در خراسان رضوی وضعیت ساخت و ساز به خوبی پیش می رود، ادامه داد: تا این لحظه حدود ۶۱ هزار واحد شروع به ساخت نموده اند.

نظری به کسانی که تاکنون شروع به ساخت نکرده اند توصیه کرد: هرچه زودتر اقدام کنند زیرا که ۶ ماه برای ساخت بیشتر فرصت داده نشده است.

وی گفت: اگر متقاضیان طی ۶ ماه اقدام به ساخت نکنند تفاهم نامه زمین باطل تلقی می شود، امیدوار هستیم تا پایان سال بخش عمده ای از سهمیه استان در ساخت مجتمع مسکونی شروع به ساخت کنند.

استاندار خراسان رضوی اظهار کرد: برای اینکه نهضت ملی مسکن به معنای واقعی کلمه تحقق پیدا کند به تمامی شهرستان ها و بعضاً روستاها سرکشی می کنیم.

یعقوبعلی نظری، استاندار خراسان رضوی در ابتدای ورود به تربت حیدریه از پروژه فولاد رخ این شهرستان بازدید کرد و در جریان آخرین اقدامات و پیشرفت فیزیکی پروژه قرار گرفت، این پروژه اکنون حدود ۴۲ درصد رشد و توسعه دارد.

بازدید از سایت نهضت ملی مسکن، شرکت در آیین واگذاری زمین طرح نهضت ملی مسکن و همچنین شرکت در جلسه جمع بندی مصوبات سفر بخشی از برنامه های کاری استاندار خراسان رضوی به تربت حیدریه بود.

در فاز نخست طرح اقدام ملی مسکن در تربت حیدریه ۱۲۸۵ واحد و در شهر رباط سنگ ۳۴ واحد بین متقاضیان قرعه کشی شد.

در سفر ریاست جمهوری، هیات دولت و استاندار خراسان رضوی به تربت حیدریه در فروردین و اردیبهشت ماه امسال در مجموع ۱۰۴ مصوبه با اعتبار ۶ هزار میلیارد ریال اختصاص یافته که بیشترین اعتبارات به حوزه راه ها تعلق گرفته بود.

همچنین در این سفر جهاد کشاورزی با ۱۰ مصوبه، نوسازی مدارس با چهار مصوبه، مخابرات با هفت مصوبه، منابع طبیعی ۶ مصوبه، بنیاد مسکن هفت مصوبه، راهداری ۹ مصوبه، آب منطقه ای هشت مصوبه، فرهنگ و ارشاد و فنی و حرفه ای هر کدام با دو مصوبه به ترتیب بیشترین اعتبارات را به خود اختصاص داده اند.

از مجموع این مصوبات ۱۷ مصوبه از اعتبارات سفر ریاست جمهوری اختصاص‌ یافته که حوزه راهداری بین شهرستانی و روستایی، تکمیل دانشگاه علوم پزشکی و طرح های هادی روستایی بنیاد مسکن بیشترین اعتبارات را به خود اختصاص دادند.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا