راه و شهرسازیمجله خبری

سهم سلسله از نهضت مسکن مشخص شد

به گزارش ساختمان آنلاین: مرتضی مهدوی کیا در جلسه شورای مسکن اظهار کرد: تأمین زمین مورد نیاز یکی از مهم‌ترین چالش‌های پیش روی اجرای طرح جهش مسکن در شهرستان سلسله است.

وی تصریح کرد: بر اساس برآوردها سالانه ۲۵ هکتار زمین برای اجرای طرح جهش مسکن در سلسله نیاز است که در چشم‌انداز چهارساله اجرای طرح به ۱۰۰ هکتار زمین نیاز دارد.

فرماندار سلسله با اشاره به ثبت‌نام حدود چهار هزار شهروند سلسله در طرح جهش مسکن افزود: باید زمین‌های بدون معارض متعلق به ادارات و منابع طبیعی شهرستان واقع در محدوده شهری ظرف سه روز شناسایی، احصا و گزارش آن برای تصمیم‌گیری به فرمانداری ارسال شود.

مهدوی کیا خاطرنشان کرد: برخی مالکان زمین در شهر فیروزآباد این آمادگی را دارند که به‌صورت خویش‌فرما و تنها با استفاده از تسهیلات طرح اقدام به ساخت مسکن نمایند که تاکنون در این خصوص موردی ابلاغ نشده است.

پرویز دانیالی مسئول نمایندگی راه و شهرسازی سلسله نیز در این جلسه، اظهار کرد: دولت جدید با شعار ساخت یک‌میلیون مسکن در سال اقدام به اجرای طرح جهش ملی کرده است.

وی با اشاره به تمدید مهلت ثبت‌نام طرح ملی مسکن تا ۱۵ دی‌ماه بیان کرد: در راستای اجرای این طرح برای شهرها مبلغ ۳۵۰ میلیون تومان و برای روستاها نیز مبلغ ۲۵۰ میلیون تومان تسهیلات با بازپرداخت ۲۰ ساله در نظر گرفته شده است.

احسان لطفی رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری سلسله نیز با اشاره به وجود ۳۲ هکتار اراضی ملی در محدوده شهر الشتر اظهار کرد: این آمادگی وجود دارد تا در صورت تائید سند، این اراضی برای اجرای طرح انتقال یابد.

ایسنا

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا