راه و شهرسازیمجله خبری

پیشرفت ۶۴ درصدی ساخت نهضت مسکن ملی

به گزارش ساختمان آنلاین به نقل از وزارت راه و شهرسازی، مجید جودی معاون امور بازسازی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در خصوص روند اجرای طرح نهضت ملی مسکن و پیشرفت فیزیکی واحدهای آغاز شده در روستاها به ارائه آمار پرداخت و گفت: در مجموع ۱۹۸ هزار واحد طرح نهضت ملی مسکن در روستاها توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در دست ساخت قرار دارد که میانگین پیشرفت فیزیکی واحدهای آغاز شده حدود ۶۴ درصد است.

معاون امور بازسازی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ادامه داد: علاوه بر واحدهایی که در روستاها تحت عنوان طرح نهضت ملی مسکن در دست احداث قرار دارد از محل اعتبارات سال ۱۴۰۱ مصوب آذر سال جاری نیز حدود ۲۰۰ هزار واحد در برنامه ساخت در روستاها قرار گرفته است که از این تعداد واحد در برنامه امسال بنیاد مسکن حدود ۱۰۵ هزار واحد توسط بانک‌های عامل به امور استان‌ها ابلاغ شده است.

آغاز احداث ۷ هزار واحد جدید نهضت ملی در روستاها

جودی افزود: از تعداد ۱۰۵ هزار واحد معرفی شده توسط بانک‌های عامل به امور استان‌ها حدود ۴۲ هزار واحد با بانک‌های عامل معرفی شدند و حدود ۷ هزار واحد نیز در فاصله کمتر از یکماه انعقاد قرار داد کردند که برای برخی از واحدها نیز اجرای فونداسیون انجام شده است.

گفتنی است، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به عنوان یکی از کارگزاران اجرای طرح نهضت ملی مسکن احداث یکهزار و ۶۰۰ واحد مسکونی را در شهرها و روستاها در دولت سیزدهم برعهده گرفته است که نیمی از آنها در روستاها و نیمی دیگر در شهرهای کوچک و سایر شهرها اجرایی و عملیاتی خواهد شد.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا